Gå til innhold

Gode råd mot kvalme..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter nummer 3 i desember og er kvalmere denne gangen enn noen gang før.. Hadde håpet det var noen som hadde noen gode råd å dele med meg der ute..? *gulp*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvalmestillende tabletter :) Hehe... Hvis du er så kvalm at du absolutt ikke får i deg mat eller drikke, så spør legen om å få noe kvalmestillende.

Skrevet

Takk for svar;-) Får i meg noe, så jeg ville gjerne prøve å unngå tabletter.. mer av typen "kjerringråd" kanskje..?

Skrevet

sea-band til 160 kr på apoteket, Har hjulpet meg masse, og nå vet jeg ikke hvor de er, blir gaaal! Ikke noe medisinskt i dem, er kun en tapp på armbåndene som legger press på et punkt på håndleddet som styrer kvalmen i kroppen, hjalp innen 1 minutt.

Tablettene var ikke tema for meg, da jeg sliter nok med å få ned vitaminene/folaten min :)

Skrevet

Hadde god effekt av akkupunktur i forrige svangerskap. Har en venninne som sverget til salte padder;) Ellers spise lite og ofte. Har prøvd seaband, men synes ikke det var like bra som aku.

Skrevet

jeg har hatt noen grusomme dager med kvalme. Var hos legen i går. Han sa til meg at jeg skulle ha drikke og kjeks på nattbordet. Så det første jeg gjorde når jeg våknet var å ta dette. (Før jeg satt bena på gulvet) Jeg har hatt en mye bedre start på dagen i dag etter dette.

Skrevet

Jeg har funnet ut at rista polarbrød er noe jeg klarer å få i meg når jeg er kvalm. Hvis det er sånn at jeg i så fall skal ha noe pålegg på hvis jeg orker det så blir det en mild leverpostei type.. Ikke noe med kraftig smak.

Skrevet

Spise litt tørt brød før jeg står opp av sengen. Så drikke litt farris/eplejuice.

Kortvarig glede men absolutt verdt en halvtime fri fra kvalmen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...