Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Det beste min 2 åring vet er knekkebrød med smør og brunost sammen med en kopp med varm melk...
3småtroll♥ Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 JA- her spiser de barna som liker det brunost. Hvorfor skulle vi ikke gitt de det?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Fordi brunost legger seg som en klump i halsen om de suger på den, og de kan dermed kveles. Samme gjelder med boller, vafler og fersk gjærbakst. Fatter ikke at folk tør å ta sånne sjanser...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Fordet at jeg for en stund siden så et innlegg her inne om ei dame som klikket i vinkel pga av at ungen hennes hadde fått brunost i barnehagen. Hun skrev at hennes unger ikke fikk brunost pga av at det er så mye sukker i det. Og veeeeeeldi mange her inne var helt enig med henne. HI
3småtroll♥ Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Ok- sukker er det jo i brunost (som med mange andre pålegg....) Men jeg mener faktisk at brunost er helt ok som pålegg! Her har vi ikke så ofte sjokoladepålegg eller syltetøy så litt brunost på skiva ser jeg ikke noe galt med. Nå er våre barn 2, 6 og 7 år. Dersom de skal klare å sette en klump med brunost i halsen (?!?!) så må jeg si det er sterkt jobbet! Barna våre tygger faktisk brøskivene sine- de suger ikke på de..... Jeg har spist brunost i mange år jeg og har enda tilgode å sette osten fast i halsen;)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Jeg fikk sjokk selv også da en gutt døde rett foran øynene mine på en lekeplass for 6 år siden fordi han ble kvalt av en bolle med brunost på.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Ristet brød med smør og brunost er en klassiker til kveldsmaten her hjemme ja:) Gir blanke i dette sukker-hysteriet til enkelte. Så lenge jeg har friske energiske barn, som er i full aktivitet dagen lang, og ikke ligger foran tv-skjermen og feter seg opp,er jeg fornøyd:)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Mange har dødd av å falle i trappene også, men her i familien er vi så crazy at vi går i trappene alle mann! jeg løper der ofte til og med!!!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #9 Skrevet 27. april 2010 ja...og du sto å så på at han ble kvalt du da?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 Det var en stygg kommentar. Selvsagt gjorde de rundt det de kunne for å hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #11 Skrevet 27. april 2010 Og derfor gir du ikke ungen brunost??Fordi noen ble kvalt av det?? Hva med frukt?Får ikke ungen spise det heller?? Mange som har satt fast eplebiter eller druer i halsen, men man kan jo spise det fordi .
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #12 Skrevet 27. april 2010 Vi har alltid brunost i kjøleskapet, så den som har lyst på brunost får det. Om det legger seg som en klump i halsen aner jeg ikke, men vi er her når det spises og har ikke merket noe til at det legger seg som en klumop. De spiser det med brød og de drikker. Og om det er sukker i bryr jeg heller ikke om. Jeg er ikke hysterisk for sukker, vi har ett variert kosthold og jeg vil heller ha ordentlig sukker enn alt det kunstige.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #13 Skrevet 27. april 2010 Ja, så klart ungen får brunost på skiva. Vi er gir lite sukker til jenta, hun får sjelden saft, brus, juice, kjeks, godter ol. Men hun er ikke på sukkerfri diett heller. Hun får kake i bursdag, litt godteri på lørdag, is om sommeren og brunost på skiva hvis hun har lyst på det. Barn kan sette hva som helst i halsen, pølsebiter, fiskebein, hveteboller, gulerøtter, eplebiter eller brunostklumper. Man får vel passe godt på dem og være fornuftig, men ikke hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #14 Skrevet 27. april 2010 Jeg som svarte at det var en stygg kommentar gir barnet brunost, og det var ikke jeg som opplevde den fæle ulykken. Men den kommentaren var bare for å gi skyldfølelse. Tenk deg at du ser noen dø, også får du kommentarer etterpå at du ikke gjorde nok for forhindre det. Et reelt slag under beltet!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå