Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HEi!

lillegull blir straks 11 mnd..

min permisjon er derfor over..

men jeg har søkt om permisjon og ferie så jeg skal begynne å jobbe 1 aug.

MEN... jeg har nå blitt sykemeldt da jeg sliter med søvn..

hva ang sykepenger??

får jeg det?

det står jo på sykemelding om jeg har avtalt med arbeidsgiver ferie eller permisjon??

ble rotete dett..

håper noen forsto å kan hjelpe!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141780488-trenger-raskt-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik jeg skjønner det er du nå i ulønnet permisjon og har blitt sykemeldt? Om så er tilfelle så vil du ikke få sykepenger.. Hadde du blitt sykemeldt rett før permisjonen var over kunne du fått sykepenger.. Dette er ulempen med ulønnet permisjon, man mister en del rettigheter og nå må du i tilbake i jobb i 4 uker for å få nye sykepengerettigheter...

jeg snakket med nav å de sa jeg nå hadde fått min siste utbetaling nå for april..

termin var 24 juni, men lillegutt kom til verden 4 juni, så det vil si at jeg feremdeles er i permisjon??

skal også ha ferien min, men usikker om jeg satt opp ferie eller permisjon først..

jeg snakket med nav å de sa jeg nå hadde fått min siste utbetaling nå for april..

termin var 24 juni, men lillegutt kom til verden 4 juni, så det vil si at jeg feremdeles er i permisjon??

skal også ha ferien min, men usikker om jeg satt opp ferie eller permisjon først..

Om du valgte 80% vil det si at dere har 51 uker permisjon hvorav 6 tilhører mannen din.. (du mister de 3 ukene før termin) Dvs at du har 45 uker permisjon, og om du teller 45 uker fra 4.juni så kommer man til 15. april. Dvs at du ikke er i permisjon lengre... Om du er i ferie nå kan det være du har rett på sykepenger (er usikker på dette ettersom du uansett ikke skulle tilbake i jobb etter ferien og således ikke har et inntektstap), er du i ulønnet permisjon har du ikke rett på sykepenger..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...