Cat&Gullungene Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Noen andre som opplever dette? Jeg har press i skjeden, spesielt på ettermiddag/kveldstid. Vet ikke om det er dette som kalles nedpress? Er jo bare 17+3 på vei. Jeg føler det som om jeg "har noe" i skjeden. Egentlig føles det ganske langt ned. Når jeg kjenner etter er jeg ganske hoven (selv de yttre kjønnsleppene er mer spent enn vanlig). Kan det bare være den økte blodtilførselen der nede som gir meg denne følelsen?? Nesten samme følelse som en kan ha når en tampong sitter feil/for langt nede. Hvordan føles nedpress? Er dette vanlig, eller er det tegn på noe "farlig" (som risiko for for tidlig fødsel eller noe??) Blir så bekymret for alle sånne uvante følelser. Dette er noe som kommer og går litt. Håper noen kan gi meg noen fornuftlige svar på dette... Takk ;-)
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Ja, jeg har det på samme måte, spesielt etter samleie eller hvis jeg har vært for mye i aktivitet. Vet ikke om dette er farlig eller ikke, ubehagelig er det iallefall. Tror dette er vanlig mot slutten av svangerskapet. Håper også noen kan gi et fornuftig svar på dette:)
Gjest Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Opplevde dette i går kveld, aner ikke hva det kommer av! Merkelige greier
Cat&Gullungene Skrevet 27. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2010 Ok, da er jeg ikke helt alene om og ha det sånn ihvertfall. Har også hørt at det er vanlig å ha nedpress mot slutten av svangerskapet, bamali, men allerede nå...så tidlig...? Egentlig tror jeg ikke det er nedpress, men undrer meg veldig på hva det kan være. Føles som sagt at jeg har en liten gjennstand eller noe inne i skjeden, som gir meg en slags trykkfølelse. Må også legge til at jeg synes at jeg har ekstra mye utflod i dag... Flere som har noen gode ideer om dette?
helene76 Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Jeg har også trykkfølelse i underlivet, utfloden er seig og har økt i forhold til tidligere, og lukter fortere enn normalt ( Vanlig lukt) Min mann har også merket at jeg virker noe videre i skjeden enn normalt.. Har en sønn fra før, og jeg tror at kroppen trener og gjør seg klar. Hadde disse symptomene forrige gang også, men disse syntes å komme noe tidligere nå. Så dette virker for meg helt normalt. Anbefaler mine medsøstre å ikke bære for tungt, det er lett å la seg friste til å ta tyngere løft nå i våronna..
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 har akkurat samme greia her. merker det veldig godt utover dagen, har en jobb hvor jeg står og går mye, så regner med jeg må bli flinkere til å sette med ned (kanskje med beina høyt innimllom) kaller det nedpress jeg også, og det kom tidligere denne gangen ja.. vi får knipe og ta vare på kroppen
forstebim82 Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Jeg er bare 14 uker og har kjent på denne følelsen i flere uker allerede, det kommer og går.Når jeg tenker etter så er det kanskje etter at jeg har vært ekstra aktiv/ stresset at det er verst. Er en ganske ubehagelig følelse, hører jo om de som blir lysten av dette ekstra blodet eller hva det nå er, men jeg er så langt fra det som det går an. I tillegg har jeg smerter i magen, tror det bare er de båndene som holder livmoren som strekkes, sånne stikksmerter, men alikevel så blir jeg jo bekymret.. Jaja, forhåpentligvis er det den lille som skyter fart på voksingen og som har lyst å krype opp på magen slik at jeg kan få se litt gravid ut..
Cat&Gullungene Skrevet 28. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 28. april 2010 Takk for svar alle søte jenter ;-) Siden vi er så mange som sliter med mer eller mindre det samme problemet, kan det nesten virke som om det er en "normal" svangerskapsplage. Hvis man bare vet at alt er som det skal, kan en jo holde ut det meste ;-) Tenkte å ringe opp på helsestasjonen når det åpner får å få en ekstra time hos jordmor, bare sånn for sikkerhets skyld. Vil gjerne at hun bare kontrollerer livmorhalsen og sånn. Har noen tatt GU på dere i svangerskapet og sjekket livmorhalsen og annt? Lege eller jordmor eller gyn? Ingen som har sjekket meg ennå. I tillegg har jeg superømme pupper i dag. Kan kanskje nok en gang tyde på at det er mye blodgjennomstrømming i kroppen min ;-)
Cat&Gullungene Skrevet 28. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. april 2010 Ok, da har jeg fått time hos jordmor til fredag. Blir spennende å høre hva hun sier.
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 28. april 2010 #10 Skrevet 28. april 2010 Håper du gir oss tilbakemelding på hva hun sier. Er ikke superbekymret, mer nyskjerrig på hva det er for noe..
♥Tonje mor♥ Sønn og spire... Skrevet 28. april 2010 #11 Skrevet 28. april 2010 Jeg hadde også dette, det var fordi veggene inne i skjeden ble litt slappe, slik at urinblæren ble presset nedover. Dette kjenner du om du tar en finger inn og opp like etter åpningen, da kjenner du om det er noe der du kan dytte oppover eller ikke. Jeg hadde dette etter fødsel men følelsen var akkurat slik som du sier, som om man har en tampong som ligger feil. Tørt og sårt liksom.. Det skjer jo noe med det glatte muskelvevet når man er gravid, så vet ikke om dette kan forekomme også før fødsel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå