Gå til innhold

ang dugnader i barnehager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det enda et år til datteren min skal begynne i barnehagen. Men er det vanlig med slike dugnader over hele landet? Trodde dette var en komunal sak, man faktisk betalte for å ikke skulle straffes med arbeid.

mannen min er snekker og må sikkert ta sine tak da. Ser for meg gulvlegging i sene nattetimer.

greit nok med dugnader i fritidsaktviteter. Det er jo "frivillig"

Er det vanlig med dugnader i skolen? Kan ikke huske at mine foreldre stilte opp på dugnadsarbeid verken i skole eller barnehage. Bare på fritidsaktiviteter. og sef på innsamlinger til klassetur ol. ikke hagearbeid osv.

Er det da vanlig at barnet/barna blir med? eller er det vanlig å anskaffe seg barnevakt for anledningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig med dugnad, men den smørbrødlisten som ble presentert i den ene tråden her er ikke vanlig arbeidsmengde. Vi er innkalt til dugnad i to timer på våren (og kanskje to timer på høsten) og det er ikke mye arbeid det er snsakk om. Man setter ikke foreldrene til å legge gulv eller lignende større arbeider.

Barna blir ikke med så om man er alene må man forsøke å skaffe barnevakt eller bli hjemme.

Skrevet

Vi har barna i en kommunal barnehage. Hos oss arrangerer foreldreutvalget(Fau) en dugnad på våren før 17.mai. Det er helt frivillig for foreldrene å stille eller ikke, men det pleier å være et greit oppmøte. Vi gjør helt enkle ting som å feie, luke, plukke søppel, vende sand i sandkassene og ikke noe avansert opplegg. Hos oss er ikke barna med, men den forrig barnehagen vi hadde barna i var det mer kombinert opplegg med dugnad, grilling og hygge for alle slik at barna var med(også kommunal).

Det er forresten ikke påkrevd av Fau å arrangere dugnad heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...