Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Jeg og kjæresten min venter vårt første barn sammen, og vi gleder oss naturligvis kjempemasse.. Tankene flyver rundt som gravid, og en av de tingene jeg har tenkt på er kallenavn som mitt barn kan bruke på min stefar? Barnet vil få en mormor og en morfar, en farmor og en farfar, men også på en måte en ekstra "morfar", jeg skulle ønske at barnet kunne kalle begge det, men aner meg at det vil bli en smule forvirring. Noen som har noe forslag? Bestefar er noe vi ikke vil bruke, for vi har aldri hatt den tradisjonen, og det klinger ikke naturlig i mitt hode.. Håper noen har vært i en lignende situasjon, og kanskje har noe smarte forslag.. :-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Synes beste passer på mann og besta på dame.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Oops, mente selvfølgelig "besta" :-) (litt i ammetåke her) 16:59
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Jeg kalte min stemorfar med navn jeg fordi det var det mest natulige for meg. De fleste jeg skjenner det stebesteforelder gjør faktisk det. f.ek Mormor og "Tore"
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Min stemor er Mimmi for mine barn. Stefaren er "best"
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #9 Skrevet 27. april 2010 Vi bruker navnet vi. Dvs mormor og Odd, og bestefar og Anna Farmor er single og morfar er død.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 Det beste er å la besteforeldren få bestemme dette selv. Jeg har heller ikke vært vant til bestemor og bestefar, emn de ville hete det og nå faller det helt naturlig. Det er de som skal leve med "tittelen", viktig at de føler seg komfortabel med det. "Mor" og "far" er også koselige titler.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #11 Skrevet 27. april 2010 jeg kaller stefaren min ved navn, men stefaren min kaller seg "beste" til "barnebarne"t
Gjest Skrevet 27. april 2010 #12 Skrevet 27. april 2010 Her i familien har både mine og farens foreldre nye partnere og vi løste det ved å ikke blande oss:) Han som er sammen med farmora kaller seg besse, og mine foreldres ektefeller kaller seg ved fornavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå