Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Hva skal jeg gi henne..? Hun er 10 mnd, alt kommmer opp igjen. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe ho?? Trenger tips!!!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Hva gir du henne?? hvor mye av det som du gir kommer opp igjen egentlig? (lett å tro at ALT kommer opp igjen mens det ikke gjør det) Spruter det ut eller bare "sveller" det ut liksom? Har hun omgangssyke? Er det noe som går der du bor slik hun kan ha blitt smittet? Eller reflux? Noe å tenke på som kan være vesentlig for hva som skal gjøres.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Hu har spysjuka I dag når vi har gitt melk, spruuuuuter det ut rett etterpå. Hu begynte å spy i går formiddag, har ikke fått i noe frukt(middag/grøt siden søndag. Hu hylgriner om jeg nærmer meg med noe mat.... lurte på å gi henne litt eplejuice blandet med farris... Tror du det er lurt...? Gav henne 40mm eplejus blandet med vann i stad, det tok ca 5 min før hus spydde da... Hu har også nærmere 40 i feber.....
tre ønsker fler Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Hvis hun har vært syk siden søndag, ville jeg holdt oppsyn med henne og passet på at hun ikke blir dehydrert. Har hun våte bleier? Hvordan er almentilstanden, er hun slapp? Jeg hadde nok tatt kontakt med lege hvis ikke dette gav seg..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Ikke vannn? hu har 40 i feber, må jo få innn litt væske vel????
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Allmenntilstanden er at hun er veldig slapp, sover og sover...(veldig urolig søvn) Og så feber da...Hun har litt tiss i bleiene, men i dag har det vært mest bæsj som er kommet ut... Hver gang ho hoster kommer det ut ei srtipe liksom.... Ser ut som gult vann som kommer ut..... Luketer sinnsykt vondt! Uff, er så fortvilet!
tre ønsker fler Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Hadde nok ringt til legen.....hun trenger kanskje vesketilførsel intravenøst. Ta vare på lille gullet og god bedring.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #9 Skrevet 27. april 2010 Takk ! Sitter her å griner litt for meg selv... Mannan kommer snart hjem, så får vi ringe legevakten... Takk for svar, hilsen hI
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 Heisann. Sykepleierstudent på 3.året her med erfaring fra barneavdeling. Ikke fortvil kjære deg. det går helt fint. jeg hadde ringt legen når mannen kommer hjem. Siden hun har lite tiss i bleien og det lukter vondt så er det mest sannsynlig fordi hun får i seg for lite væske. Legen vil finne ut om hun er dehydrert og observere hud, fontanelle, slimhinner etc. Best å ta en sjekk på jenta di Om hun er dehydrert blir hun kanskje innlagt for intravenøs væskebehandling. Lykke til! Klem
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #11 Skrevet 27. april 2010 Fikk i henne 40 ml eplejuice blandet med farris.... Var litt urin i bleia nå... -vurderer ringe nå HI
Cat.68 Skrevet 27. april 2010 #12 Skrevet 27. april 2010 Syns du skal ringe å få en sjekk jeg. Bedre å sjekke en gang for mye en for lite. Ville fortsatt å prøve få i henne blandingen av eplenektar og farris. Lykke til og god klem fra meg.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #13 Skrevet 27. april 2010 Farris og eplejuice er veldig bra. Det samme er RASPET eple, det blir som gele i magen. Kokt avkjølt vann er lettere å tåle enn vann fra springen, og det du gir henne bør være temperert, ikke iskaldt. Blåbær, blåbærsaft, havregrøt/babygrøt med blåbær (ikke vær redd for å gi litt salt i grøten, hun trenger litt salt nå), loff, ris, byggris/byggrøt... Kanskje du også kan prøve og koke vann med litt salt og sukker, det er et visst blandingsforhold der som skal være bra, men husker ikke helt..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #14 Skrevet 27. april 2010 Ho spiser ikke grøt, så kan ikke få blandet noe i den. Ikke frukt heller, har prøvd raspet eple, og banan... Hu har ikke begynt å spise skiver, så får ikke i hu loff heller... jeg har snakket med legevakten, og de sa jeg skulle komme opp i kveld om ikke formen er stigende.... PÅ apoteket sa de jeg kunne prøve å gi litt uvannet cola... Er ikke helt konfertabel med å gi snuppa cola, men vi får prøve det når hun våkner. Feberen er nede i 39.3 nå hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå