Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde mens,etter å ha tatt ut p-ring,25 mars. Regna ut at neste mens skulle komme 28 dager senere(25.april) og at eggløsning var ca 11.april. Derfor var vi forsiktige fra 8.april og ca en uke... Jeg ville ha en "ekte" mens før jeg ble gravid tenkte jeg..

SÅ er det en ting til..jeg har vært på to fester hvor jeg drakk en del hvitvin..og nå har jeg ganske angst for det, hvis det viser seg at jeg er gravid.. Og når vises det på test?

Jeg har ennå ikke fått mens,tok grav.test i dag tidlig,ikke noe respons å få av den.

Noen som kan hjelpe meg med disse tankene mine her inne tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å slutte å ha sex 3 dager før el er ikke lenge nok hvis dere vil være forsiktige. Den fruktbare periode regnes fra 5 dager før el til en dag etter.

Hvordan regnet du ut når du skulle ha neste mens og el? Med mindre du sjekker el-slim, temp og/eller bruker el-tester, kan du ikke vite når du hadde el, og dermed heller ikke vite når du skal ha neste mens.

Men dersom du vet at du hadde el 11. april, og du ikke har fått mensen innen i morgen (29.), er det en god sjanse for at du er gravid. Noen tester positivt ganske sent, så gi det noen dager før du tester igjen, og hvis den fremdeles er negativ ville jeg bedt om blodprøve.

Hvitvin vil ikke ha skadet fosteret, siden det ikke absorberer noe næring fra deg de første 2-3 ukene.

Skrevet

Hjertelig Takk for beroligende svar:) I går fikk jeg klart svar på at jeg ikke er gravid! Da kan jeg være mer forsiktig neste mnd:)

Andie10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...