Gå til innhold

LUS pliiiis anyone???

♥ møllemøbøllefrø ♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tydeligvis luseår i år, det vrimler jo lus i hodene til barna på både skole og i bhg og stadig lapper om å sjekke barna våre!!! Noe jeg gjør hele tiden og litt febrilsk, panisk får jo helt angst av dette lusehysteriet, men problemet er at jeg vet ikke hva jeg leter etter.... har ikke sett lus i hår før, ser man at det er lus liksom?? eller må man stå med lupe?? og hva med eggene? har lest på nettet, men syns jeg ikke får noe godt svar på hvordan den ser ut i håret til en unge..... noen mammaer her som har sett og kan fortelle meg hva jeg skal lete etter?? pliiiis anyone!!!! Å nå begynner jeg å klø også......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en tur på apoteket og snakk med dem som jobber der. Kjøp deg lusekam og gre barnas hår nøye for å se om du får med noen lus..

Skrevet

hei:)det enkleste å finne er selve lusa,eggene er ganske vanskelige å se spess.om barnet har lyst hår?om du ser rundt kronepartiet,bak ørene og i nakken,disse plassene trives de best,for der er det varmest..lusa,kan være alt fra helt lys brun,nesten gjennomsiktig(om du tenker en liten blomsterflue)til nesten svart.De er små,så du må se godt..men om du leter strategisk gjennom hodetnår du har barnet på fanget,vil du kunne se antydning på at de har en liten flue i håret eller bare at det beveger seg,når du rører ved de så vil de rømme..da kan du som regel se at de er flere..eggene er klisne små dråper som sitter fast i hårstrået spessielt på de varme områdene som nevnt.men som sagt kan det være vanskelig å se etter fargen på håret,men tipper du ser det når det først er der:)håper det hjalp litt hværtfall:)

Skrevet

Og du må gre LENGE!!! Jeg fant selv én lus, og et egg på meg selv en gang det gikk på skolen, etter over en times greing med lusekam over et hvitt ark. Og tenk så fort det hadde blitt mange om jeg hadde gitt opp litt før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...