Gå til innhold

dere som bruker tøybleier, hav gjør dere på ferie?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer litt an på hvor vi skal, hvor lenge vi skal være borte og om vi har vaskemuligheter lett tilgjengelig. Jeg har ikke tatt med meg vaskepulver, har alltid kjøpt i det landet vi er i. Oftest bor vi hos familie/venner når vi er på ferie, så da får vi bruke vaskemaskinen. Om vi skal være borte lenger enn 1 uke, tar vi med tøybleiene, ellers bruker vi engangsbleier. Det finnes også engangsinnlegg som man kan bruke med en vanlig bleiebukse. Mye mindre søppel og disse er mer miljøvennlig en vanlig engangs.

takk for svar, tenkte ang syden å slikt, er nok få vaske muligheter der og vi blir vel aldri vekke mindre enn 2 uker.

skal bruke alt i ett bleier og lommebleier, så da blir det vel å kjøpe vaskepulver der nede å vaske de i kokvarmtvann

Vi bruker engangsbleier på ferie.

Gidder rett og slett ikke å tenke på vaskemuligheter eller koking av bleier på ferie. Tenker også at tolv lommebleier lett tar en del plass i bagasjen.

Er vi på ferie hos noen vi kjenner tenker jeg at de ikke nødvendigvis syns det er like greit med bæsj og tiss i vaskemaskinen. I tillegg så skal man jo ikke bruke tøymykner når man vasker tøybleier, og siden de fleste bruker det, så tror jeg at det er rester av tøymykner igjen i vaskemaskinen.

Derfor kjøper vi med oss noen pakker med billige landlord eller first price bleier når vi er på ferie.

• 3 uker senere...

På ferie hos foreldrene mine i Canada: tar med tøybleier, for der vet jeg at det er maskin. Korte turer: engangs. Lengre turer: blir litt avhengig av tilgang til vaskemaskin. Ville ikke tatt med tøybleier hvis jeg måtte vaske for hånd.

Nå i sommer skal vi 2 uker til Frankrike i leid hus, tenker fremdeles på saken. I utgangspunktet ville jeg tatt tøybleier, men vi skal dele huset med noen andre og jeg vil ikke legge beslag på vaskemaskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...