19Augustjente Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Jeg lurer på om jeg lekker litt fostervann? Er 23+5. Kjente spesiellt i dag at truseinnlegget mitt ble helt vått i dag, nesten helt blankt, en liten anelse gulfarge tror jeg. Klarte ikke å kjenne noe lukt. Da jeg var på do etterpå å tørket meg, kjenntes det litt "seigt" ut. Noen som har opplevd det samme?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Jeg lekker stadig vekk et eller annet (mange rare uttalelser under graviditeten gitt, hehe)...som regel etter at jeg har tisset, kan det komme noen dråper, det virker litt hvitt/gult på fargen. Jeg har trodd det var urin, litt inkontinens er jo ikke helt uvanlig? Spesielt når knøttet sparker mye mot blæra, noe som visstnok er kjempemorsomt for tiden her i gården...Kanskje jeg må få sjekket dette?
Mammahjertet <3 Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Jeg har hørt at hvis en lekker fostervann så har det en veldig spesiell og kvalmende lukt. Men hvis du er bekymret er det bare å ta en telefon til de som virkelig vet hva dette kan være Tipper på det er litt tyntflytende utflod du har fått i truseinnlegget. En får en del mer utflod når en går gravid. For ikke å snakke om at en kan lekke litt urin hvis ikke bekkenmuskulaturen er sterk nok.
Gjest Skrevet 28. april 2010 #4 Skrevet 28. april 2010 Hei, er selv usikker på om jeg lekker fostervann.. Har kjent det når jeg går på toalettet.. det virker som om jeg er ferdig på do, men det renner selvom.. når jeg ser i toalettet er det akkuratt som om det er "melk" som trekker vannoverflaten.. Pleier å være litt vannaktig hvitt slim når jeg tørker meg.. Legen sa at fostervann lakk ikke bare når du går på do, og om du er mindre enn 30 uker påvei har barnet godplass, og da mer naturlig at det skulle komme mye fostervann om det først kom! Kjenner jeg er usikker selv... Vi får hjelpe hverandre
myboylollypop Skrevet 28. april 2010 #5 Skrevet 28. april 2010 hei, hadde selv fostervannslekkasje fra uke 27 forrige sv.skap. var også usikker på om det var fostervann det var snakk om( det kom ikke mye om gangen, så ut som veldig tynn utflod, blankt og ingen lukt så vidt jeg husker)..gikk til legen som bare avblåste meg totalt- fikk svar at man har mer utflod når man er gravid og fostervannslekkasje skjer skjelden. han undersøkte meg ikke en gang.. ble ikke betrygget av dette, og tok selv intiativ til å gå på føden for å få det sjekket. og de tok meg heldigvis alvorlig, og jeg hadde rett- ble innlagt på dagen, fikk lungemodningssprøyte. utskrevet to dager senere med beskjed om å ta det helt med ro og forvente meg prematur fødsel. lillegutt kom av seg selv i uke 30, og heldigvis gikk alt fint! MEN- hvis dere er bekymret- ta det på alvor og sjekk dere!! vil ikke tenke på hvordan det kunne ha gått hvis jeg bare hadde hørt på legen... (infekjson fare mm) lykke til
Gjest Skrevet 30. april 2010 #6 Skrevet 30. april 2010 Hei du så bra noen tok deg på alvor! Hvordan lakk du? når du gikk på toalettet, eller til vanlig også? har en følelse av at jeg lekker!!
myboylollypop Skrevet 3. mai 2010 #7 Skrevet 3. mai 2010 hei igjen, lakk som sagt ikke veldig mye, var derfor usikker om det kun var utflod det var snakk om.. kjente meg alltid 'våt' nedentil, og lakk vel egentlig meste parten av tiden (kanskje mest ved anstrengelse, husker ikke helt..) men for all det- det rant ikke i strie strømmer altså!! lykke til
Frøken E Skrevet 7. mai 2010 #8 Skrevet 7. mai 2010 Jeg lakk også i forrige svangerskap, og det er akkurat det samme nå. Kommer etter jeg har tisset og tørket meg, og er klar til å dra opp trusa. Da er plutselig lårene våt samt at det plutselig har dryppet i buksa også før jeg har rukket å dratt den opp...... så blir det både truse&bukseskift....slitsomt.... Tror nok bare det er tynn tynn utflod, så har ikke bekymra meg egentlig...
Gjest Skrevet 8. mai 2010 #9 Skrevet 8. mai 2010 Jeg trodde ikke man skulle lekke fostervann jeg.. I mitt første svangerskap så lakk jeg fostervann ( ikke så mye), men truseinnlegget mitt ble litt bløtt. Vi dro til sykehuset, og de sa da at enten føder du av deg selv innen 12 timer, ellers må du bli satt i gang.. Ingenting mer skjedde med meg så jeg måtte bli satt i gang dagen etter.. Var da akkurat 38 uker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå