Gå til innhold

Mini på 6 mnd vil bare sove inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg går en lang tur, kan hun sovne ute, men våkner med en gang vognen stopper. Liker ikke å sove ute på f.eks altanen. Mens i sengen sovner hun som regel uten noe problem. Men det er jo litt stress enkelte ganger, kan jo ikke sitte inne hver dag akkurat, og så skal hun selvfølgelig akkurat sove når jeg skal hente eldstemann i barnehagen, så da passer det jo ikke at hun ligger i senga når jeg skal gå..

Andre med slike babyer, eller som har hatt lignende problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at hun er rett og slett et vanedyr - og blir urolig når jeg er andre plasser enn hjemme (når det gjelder soving, hun er ok når hun er våken!)

Skrevet

Sånn var min datter også. Jeg dro hjem hver gang hun skulle sove i 2 år. Stor lettelse når hun sluttet å sove på dagen.

Men nå som jeg har fått nr 2 innser jeg at problemet mitt lå hos meg, ikke henne. Hun sov lite i vogna i en periode og jeg fant ut at hun derfor ikke likte å sove i vogna. Egentlig hadde hun nok etterhvert lært seg å sove i vogna men hun fikk aldri sjansen.

Uten å generalisere tror jeg de fleste barn sover når de trenger å sove. Med sønnen min gidder jeg ikke å sitte hjemme mens han sover, legger han i vogna så får han sove om han vil. Og nå sover han like godt i vogna som i senga. Det er bare en vanesak.

Skrevet

Sånn har gutten min også alltid vært. Han sover best i vuggen eller i egen seng (etter at han ble for stor for vuggen), da sover han lett to timer i strekk, mens i vogn er det maks 30 minutter. Jeg kunne jo ikke mure meg inne så jeg har bare gjort som jeg pleier og latt ham sove de 20-30 minuttene han klarer i vogn. Det går helt fint, og fører bare til at han sover litt ekstra på neste dupp (og da er vi vanligvis hjemme igjen så han får sovet inne).

Skrevet

Ja dere har jo rett, er jo bare å gjøre det! Jeg er bare litt "lat", og foretrekker når hun er en blid og fornøyd baby, og ikke bare grinete og lei.. Og så er det irriterende å trille litt, sette henne ut på terrassen bare for å høre gråt 5 min etterpå.. (for ikke snakke om hvor deilig det er når hun sover to timer i strekk i sengen! Får gjort mye da!) Men det går seg nok til, jeg vet jo egentlig det fra førstemann også... Nå er det heldigvis deiligere vær ute og jeg kommer nok til å være mye ute fremover!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...