Gå til innhold

Kan jeg gi rein malt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en som sliter med magen, presser og styrer på.

Har prøvt med sviskesaft, men det vil han ikke ha.

Kan jeg gi rein melt eller må den blandes ut med noe?

Skrevet

Malt er ganske seigt. Ville ikke gitt rein malt, da den kan være vanskelig å svelge. Bland den i vann eller melk. Hvor gammel er han? Har du prøvd sviskemos?

Skrevet

Jeg selv blander d ut i grøten, men vet en veninne av meg ga en ts ren malt til frøkna si...

Skrevet

Kan prøve sviskemos også, men trodde det var ganske lik smak?

Tenkte jeg skulle blande det inn i kveldsgrøten i kveld, men han har det ikke godt nå, så tenkte å få noe fortgang i det :)

takk for svar :)

Skrevet

Ja du kan gi rein malt, vi gjør det av å til , tar bare å dypper tutten i den å så sutter han det i seg, det går heeelt fint :)

Skrevet

Jeg trodde vel det egentlig ikke var anbefalt å gi ren malt eller å blande malt i maten???

Etter det jeg vet så skal man regulere magen til de små gjennom maten når de har begynt med fast føde.

Fiberrik kost (grovt brød, linser), masse vann, sviskemos (har du prøvd hjemmelaget?) og fruktmos/grønnsaksmos er med på å regulere magen.

Skrevet

Malt har blitt brukt til babyer i alle herrens år, så det kan du bare gi. Hs sa til meg malten funket bedre hvis man blandet den i lunkent vann og ikke i mat. Jeg kunne ta en teskje å blande i en flaske kokt lunkent vann. Men i grøt går også ann. Bland ut i vannet før du har i grøt pulveret. :)

Skrevet

malt er helt ufarlig å gi. Det eneste som kan skje er at barnet blir for løs i magen, men det går fort over.

Snuppa mi på 5 uker får 1 ts malt i hver flaske mme hun får (6 om dagen). Hs så til meg i dag at dersom hun slet litt med magen var det heller ikke noe problem å øke til 2 ts på annenhver flaske eller 2 ts på hver flaske dersom dette heller ikke hjalp!

Skrevet

Neida, malt er ikke noe farlig- er jo i prinsippet bare sukker, og som krukken så fint sier det; "en naturlig kilde til B-vitamin". Malt er jo også mye billigere enn de forholdsvis dyre sviskene, men på sikt er sikkert sviskemos sunnere, så da snuppa etterhvert spiste nesten bare fast føde gikk vi bort fra malten og gir sviskemos istedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...