Gå til innhold

Noen som kan anbefale vin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på en herlig jentetur hvor drikke er mer priotert enn mat ;-)! Da må jeg jo kjøpe inn litt vin og stæsj - hva anbefaler dere av rosevin - gjerne med bobler, hvitvin (til reker og også drikkandes uten mat) og rødvin (ikke til mat).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha rosevin med bobler, ville jeg helt klart invistert i en rose champagne, feks fra Moet Chandon. Ellers ville jeg gått for rosevin av litt høyere pris, ikke ta den billigste, den blir fort sur.

Hvitvin til reker: definitivt Sancerre.

Rødvin til å drikke: en lett fra Toscana, feks en valpolicella.

(MIn favoritt for tiden er en Vino Nobile de Montepulicano, kjempegod og lett drikkevin for å nyte og ikke "bøtte" da det er en relativt dyr vin..)

(ps jeg er laaangt fra noen vinkjenner, bare dette jeg liker..:)

Skrevet

Takk! At du syns disse er gode holder for meg - må ikke være vinkjenner for å syns vin er godt ;-)

De er nå notert... Skal shoppe på taxfree, så mulig jeg spanderer på meg den dyre...? ;-)

Skrevet

Tingeling&guttaboyz, jeg forguder deg herved! :-) Drakk akkurat den vinen du nevner for en tid tilbake og både mannen og jeg likte den kjempegodt, men så klarte vi begge å glemme hva den het. Har letet på polet, men når vi ikke hadde noen ide om navn, så ble det umulig å finne den også. Nå som jeg leste det her, så husket jeg det igjen, så jeg er i hvertfall enig i at det er en knallgod rødvin :-)

Ellers er jeg veldig gald i australske rødviner, Shiraz er vel favoritten. Og har en ting for Reisling, den flasken med bilde inni, av de hvite vinene. Den er tysk.

Skrevet

Så utrolig bra! Hva er oddsen for å nevne akkurat den vinen.. ? *moro*

Skrevet

Tar gjerne imot flere tips jeg... :-)

Skrevet

Kjøper ikke så ofte flaskevin her hjemme, blir mest pappvin. Men hadde en flaske her med rødvin i helga som var god. Den het Alamos malbec 2008 og er fra Argentina.

Hadde noen hvite viner til reker som var veldig gode alle sammen:

Santa Carolina fra Chile - chardonnay

Cono Sur også chile- reserva

Ellers er robertson winery,chapelle du bois,lindemans,opal springs,falling feather,masi,la buvette and so on :P gode koseviner (røde)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...