Dane Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Skal på en herlig jentetur hvor drikke er mer priotert enn mat ;-)! Da må jeg jo kjøpe inn litt vin og stæsj - hva anbefaler dere av rosevin - gjerne med bobler, hvitvin (til reker og også drikkandes uten mat) og rødvin (ikke til mat).
Tingeling&guttaboyz Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Hvis du skal ha rosevin med bobler, ville jeg helt klart invistert i en rose champagne, feks fra Moet Chandon. Ellers ville jeg gått for rosevin av litt høyere pris, ikke ta den billigste, den blir fort sur. Hvitvin til reker: definitivt Sancerre. Rødvin til å drikke: en lett fra Toscana, feks en valpolicella. (MIn favoritt for tiden er en Vino Nobile de Montepulicano, kjempegod og lett drikkevin for å nyte og ikke "bøtte" da det er en relativt dyr vin..) (ps jeg er laaangt fra noen vinkjenner, bare dette jeg liker..
Dane Skrevet 27. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2010 Takk! At du syns disse er gode holder for meg - må ikke være vinkjenner for å syns vin er godt ;-) De er nå notert... Skal shoppe på taxfree, så mulig jeg spanderer på meg den dyre...? ;-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Tingeling&guttaboyz, jeg forguder deg herved! :-) Drakk akkurat den vinen du nevner for en tid tilbake og både mannen og jeg likte den kjempegodt, men så klarte vi begge å glemme hva den het. Har letet på polet, men når vi ikke hadde noen ide om navn, så ble det umulig å finne den også. Nå som jeg leste det her, så husket jeg det igjen, så jeg er i hvertfall enig i at det er en knallgod rødvin :-) Ellers er jeg veldig gald i australske rødviner, Shiraz er vel favoritten. Og har en ting for Reisling, den flasken med bilde inni, av de hvite vinene. Den er tysk.
Tingeling&guttaboyz Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Så utrolig bra! Hva er oddsen for å nevne akkurat den vinen.. ? *moro*
Dane Skrevet 27. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 27. april 2010 Tar gjerne imot flere tips jeg... :-)
Mammaen til Isak Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Kjøper ikke så ofte flaskevin her hjemme, blir mest pappvin. Men hadde en flaske her med rødvin i helga som var god. Den het Alamos malbec 2008 og er fra Argentina. Hadde noen hvite viner til reker som var veldig gode alle sammen: Santa Carolina fra Chile - chardonnay Cono Sur også chile- reserva Ellers er robertson winery,chapelle du bois,lindemans,opal springs,falling feather,masi,la buvette and so on gode koseviner (røde)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå