Gå til innhold

Angående Foreldrerett og lite samarbeidsvillig far!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Håper noen kan hjelpe meg bittelitt.

Jeg har en sønn på 7 år, har aldri vært i fast forhold med far. Men vi har delt foreldrerett, og nå vil han at min nåværende samboer skal adoptere han. Han vil ikke ha han fast i helger selv. Jeg sa jeg kunne ta aleneomsorg for han, men det nekter han å gå med på. Enten så vil han stå der eller så får noen andre ta hans plass. Han mener han gjør dette for barnets beste, men samtidig mener han at vi ikke oppdrar han riktig. Jeg har sagt flere ganger at jeg vil vi skal til samtale hos noen som er utdanet til å hjelåpe folk å løse slike problemer. Men han nekter å møte opp der og. What to do? Han har hatt gutten annenhver helg frem til for to år siden. Jeg blir helt rådvill.... Vil ikke noe annet enn at gutten min skal ha det trygt og godt, men pappan sier jeg er egosentris og ego, og vil alt til mitt beste..... Noen som har vært med på sånt før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Far kan ikke kreve at en annen skal ta hans foreldreansvar.

2) Dere trenger seriøst hjelp. Kontakt Familievernkontoret og be om TVUNGEN mekling (ikke frivillig).

3) Kontakt en advokat med spesialisering i familierett (du møter denne alene; uten far). Han hjelper deg videre.

Far høres ikke helt god ut. Jeg er vanligvis en STOR forkjemper for at barn skal ha kontakt med BEGGE foreldre, men dersom det du skriver er sant, får jeg seriøst lyst til å beskytte sønnen fra faren. Far må ha store issues....

//Advokaten

Skrevet

Takk for svar.

Jeg klarer ikke se hva han mener er problemet og han mener jeg kun ser de beste løsningene for min egen del. Han må ha noe rart foregående i hodet. jeg har villet i alle år at gutten skal ha pappan sin i livet, og en dag kunne velge selv. men dette blir jo håpløst. vet ikke hva jeg skal si til gutten heller. har vært i kontakt med familivernkontoret, kommer til å høre om de kan pålegge han å komme på et møte. og kommer han ikke så vet jeg ikke om de kan påkreve at han mister omsorgen? siden han nekter å skrive den fra seg selv.

Er dette veldig kostbare møter og hjelp? Det er verdt hver enste krone for at gutten skal få det best mulig, men greit å vite bare. :)

Hilsen Hovedinnlegger

Skrevet

dytter denne litt oppover jeg.....

Skrevet

Kanskje han oensker at samboeren din skal adoptere soennen slik at han slipper aa betale barnebidrag? For selv uten foreldreansvar vil han maatte betale, men ikke om soennen er adoptert...

Bare spekulerer.

Skrevet

Det er det eneste svaret vi har kommet til og..... Han sa til meg at han kunne skrive fra seg omsorgen hvis vi skrev en kontrakt om at han skulle slippe å betale...

HI

Skrevet

jeg blir jo litt trassig tilbake når han mener det er så enkelt. og syns faktisk han skal få betale for det. Barnebidraget fra han går på guttens sparekonto likevel. og det fortjener gutten som en dårlig "erstatning" for fraværende far.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...