Gå til innhold

Sliter sånn med guttenavn :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 2 år fra før, og nå venter jeg og samboeren min barn i august, det blir hans første.

Vi vet ikke kjønn men alt tilsier at dette er en liten gutt <3

Eneste problemet er navn, og sambo kom med forslag på navn som er på hans side av slekta, og det vil jo jeg også :) (oppkalle etter noen i hans familie)

Men klarer ikke å trives med tanken på det navnet... :/ Finn Arne.

Fint eller ikke?

Har dårlige assosiasjoner med navnet Arne, men samtidig så betyr det og mye for sambo, pga han hadde en veldig god kompis som het det som døde brått for noen få år siden.

Min x-svigerfar heter det også, og han og jeg hadde aldri noe godt forhold :/

Men Finn er jo veldig fint egentlig, også heter farfaren til samboern min det :) en koselig gammel mann som vi er kjempeglad i.

Ett bittelite dilemma som surrer rundt i hodet mitt hele dagen lang..

Noen andre ideèr til mellomnavn til Finn? :)

help :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du ikke blir fortrolig med navnet syns jeg du skal ta det opp med

sambo din.

hmm mellom navn til finn, Finn Andre? nei jeg kan ikke hjelpe deg der.

håper du finner det ut. gratulere til dere begge.

Skrevet

Finn er jo et fint navn da. Og er du ikke fortrolig med Arne så kan dere som du skriver finne et annet mellomnavn. Er veldig mange navn som passer der egentlig.

Axel

Andre

Roger

Remi/Remy

Morten

Alexander

Marius

Michael

Adrian

Skrevet

Takker :) ja, skal ta å snakke med han om det, fikk jo noen fine forslag her også nå :)

for det blir jo litt feil om jeg ikke klarer å bli fortrolig med navnet på den lille :) så vi skal nok finne ut av det, er heldig som har en helt fantastisk forlovede som gjør alt så mye bedre <3 så vi finner nok ut av det.

Måtte lufte litt frustrasjon over det her inne bare hehe :)

Skrevet

Jeg synes ikke dere skal velge et navn ikke begge kan føle seg komfortabel med. Selv synes jeg ikke Finn Arne var veldig fint, men begge navnene kan bli fine i kombinasjon med et annet navn. Ettersom dere har to som heter Finn, og du synes det er fint, ville jeg valgt Finn + evt et annet navn om dere ikke vil ha Finn alene.

Finn Thomas

Finn Andreas

Finn Martin

Finn Oskar

Skrevet

Jeg syntes Finn er ett kjempe fint/tøft navn, jeg skulle gjerne brukt det på gutten i magen, men mannen min nekter. (har en onkel som heter det)

Men mellom navn? Hmmmmmm...

Finn Richard

Finn Martin

Finn Kristian

lykke til i allefall:)

Skrevet

"Vi vet ikke kjønn,men alt tilsier at det er en gutt" ?????

What?Hvordan?

Skrevet

Jeg kjenner en som heter Finn Daniel, syntes det er ganske fint :)

alternativer:

findus

eller

fabian (en blanding av finn og arne?)

hvis ikke kan dere jo være veldig morsomme og gå for finn.no ;) Off.. festlig humor, jeg skylder på hormonene ! ;)

Skrevet

Må dere ha to navn?

Det første som slo meg da jeg leste innlegget ditt, var Arnfinn.

Skrevet

Ringtesten for eksempel har vist gutt hver gang, og den har sjelden tatt feil :) og magen er helt motsatt enn med da jeg gikk med dattern min :) har vært ekstra kvalm dette svangerskapet, magen blir "lodden", altså småhår på magen, heldigvis lyse og ikke så synlige :P

kroppen føles generelt tyngre denne gangen, og magen ble tidlig stor, og blir nok enda større etterhvert. Er bare 5 1/2 mnd på vei nå.

Skrevet

hehehe så mye som jeg "surfer" på finn.no hadde det nesten vært passende :P

Skrevet

Enda en mulighet...kan høres pussigt ut, men Finn Ludvig :)

litt fint egentlig...spesielt hvertfall :)

Skrevet

Finn Tore?

Finn Magne?

Finn Andre?

Navn er ikke enkelt,vi sliter med guttenavn vi og..Lykke til

Mannen min vil ha Bjarne(uttal a som æ) jeg sliter skikkelig..eneste som er at det er oppkalling etter farfaren spm betydde utrolig mye for han så samvittigheten min sliter litt der:(..

Skrevet

Samvittigheta er verst ja :) lykke til du også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...