lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Hei! Jeg jobber 2 ganger i uka i en butikk. Får dagpenger av NAV for de dagene jeg ikke jobber. Snakket med sjefen ang å jobbe mer, da det er utrolig slitsomt for meg å holde på sånn som jeg gjør nå. I forhold til NAV altså. Jeg får ikke jobbet noe ekstra, for det taper jeg faktisk penger på. Har fortalt at det er ikke det at jeg ikke vil jobbe, men at jeg ikke kan pga penger. Frustrerende, for jeg VIL jo jobbe. Har gått hjemme altfor lenge nå,og kjenner at det tærer skikkelig på både krefter og selvtillit. Nå er jeg gravid. Så nå bekymrer jeg meg for permisjonen og foreldrepenger. Vil jo jobbe mest mulig slik at jeg har råd til å å ha permisjon. Ser meg nødt til å søke etter andre jobber da min jobb ikke hadde mer å tilby meg akkurat nå. MEN, jeg får så dårlig samvittighet i forhold til en ny jobb. Jeg vet at de ikke har lov til å spørre om jeg er gravid, eller planlegger å bli det. Men hadde følt meg så dum, om jeg hadde fått en ny jobb nå snart, og så måtte jeg ha sagt i fra at jeg er gravid om ikke så altfor mange uker. Æsj, skal ikke være lett det her! Ikke har jeg en sambo som støtter meg no særlig i denne situasjonen (arbeidssituasjonen) heller. For han så er jeg jo bare hjemme og koser meg.. Øhh.. Neppe! Huff, måtte bare lette tankene mine, og min frustrasjon. Kan jo forklare det at jeg taper penger på å jobbe med et regnestykke da.. For å få dagpenger fra NAV må jeg holde meg innafor 37,5timer i en 2 ukersperiode. Jeg får utbetalt ca 3300kr fra NAV slik jeg jobber nå. 2 dager i uka. Tar jeg en ekstravakt der jeg jobber 7 timer får jeg utbetalt 568.96kr i lønn den dagen. Problemet da er jo at jeg da mister de 3300kr jeg får av NAV. Dvs at jeg TAPER 2700kr på at jeg faktisk jobber. Helt på trynet hvordan NAV fungerer spør du meg. For det skal jo lønne seg å jobbe, men det gjør det da altså ikke. Huff, slitsomt å være avhengig av NAV!! Har begynt å søke jobber, men det er mange om beinet og jeg føler på meg at dette ikke kommer til å bli lett.. Mvh en oppgitt og frustrert Lundie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå