Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille gutt har hatt litt strev med magen. Ikke noe kolikk,men sliti med introdusering med mat. Han er 7 mnd nå og spiser grøt /(sinlac)

Har prøvd så smått med middag og frukt/yoghurt. Hender han spiser brød da..

Syns ofte han får mageknip.

Nå er han møkka lei grøten så tenkte å gå over til en annen grøt type. Men må jeg starte med smaksprøver igjen? Og må jeg gjøre det hver gang vi bytter( eks fra 6mnd grøt til 8) og det samme med middagsglass og frukt??!?

Tror vi må opp i flere faste måltider i løpet av en dag for at han skal sove natta igjennom så det hadde vært kjekt å fått i han middag...

Han våkner jo alt fra 2 til 5 ganger om natta. Før ikke melk før 05 da. Men slitsomt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv ga jeg smaksprøver, for å håpe at det ikke ga magesmerter. Det virket hvertfall her.

Blander litt med den gammle typen grøt og den nye. Tror det er viktig for magene dems at de ikke så mye nytt.

Blandet også grønnsakspurre med 6 mnd middagsglass.

Gir du havregrøt, det er mildere for magen.

Skrevet

Hittil har det gått i Sinlac grøt fra nestle (den spesial grøten) Var en periode som det var det eneste som ikke ga magevondt. Han har fått havregrøt før,ikke kjempe begeistret,men det går..

Jeg begynnte med litt grønnsakspurre (4mnd) igår. Skal gi litt idag også..Holde på med det litt før 6 mnd middags glassene da..

Også fikk han 4 skjeer med yoghurt/frukt igår. En pære/banan smak fra 5-.6 mnd.

Idag fikk han 7 skjeer..Får bare øke forsiktig da så går det seg vel til.

Men trenger jeg å begynne med smaksprøver når jeg går fra 6mnd til 8 mnd grøt feks?

Det er jo en liten stund til enda,men kjekt å vite..

Skrevet

Grøt var det siste vi introduserte fordi det ikke er så bra for fordøyelsen. Det første hun fikk var mos av avokado og banan, og idag, 3 mnd etter så er det fremdeles favoritten. Etterhvert begynte jeg å mose poteter, gulrøtter, brokkolig, squash... med litt olje og mme blandet i. Gikk ned på høykant. Så intoduserte vi kjøtt, og tilslutt grøt. Hun får Holle hirsegrøt til kvelds med litt fruktmos.

Om hun har vondt i magen vil jg anbefale å kutte ut korproduktene en stund, og la henne få mat som er mild mor magen, som avokado og banan, og/eller grønnsamsmos. Og det er billigst og best å koke poteten og gulroten selv istedet for kjøpeglass :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...