Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Min mor og jeg har ett anstrengt forhold til hverandre, pga min samboer. Hun liker ikke han, av sine grunner, og slik har det alltid vært. Han har aldri vært velkommen hjemme hos henne osv. Nå har vi fått et barn sammen, og jeg har vært hjemme med babyen noen ganger hos min mor. Disse gangene har min mor sluppet inn samboeren min om dagene så han kan være litt sammen med barnet. Selv om hun ikke liker det. Hun prater ALLTID dritt om han, og sier alltid til meg: "se hva du har gjort med livet ditt! Herregud, du er jo helt naiv og stokk dum som er sammen med han, skjønner du ingenting?", osv.. Er ikke bare sambo som er problemet hennes, men hele svigerfam. Av veldig forståelig grunner liker hun ikke svigerfam. Det er noe jeg har godtatt og bryr meg så mye om, for de to familiene trenger jo ikke være sammen eller ha noe kontakt. Men hun ser ikke at hun gjør alt så vanskelig for meg.. Hun kan sitte å prate stygt om meg og samboeren min rett foran lillebroren min som er 12 år. Så lillebroren min er blitt litt "småskeptisk" til meg, og kommer feks aldri på besøk til meg. Men ellers når jeg er hjemme hos mor, så har vi en god tone. Nå har hun gitt klar beskjed om at hun og resten av fam (mine søskener), ikke kommer i barndåpen til barnet mitt. Hennes første og eneste barnebarn.. Begrunner det med at hun ikke vil ha noe å gjøre med svigerfam. Jeg skal bare ha sagt at det er forståelig, uten at jeg begrunner det noe mer, at hun ikke vil ha noe med de å gjøre. Men JEG er så såret og skuffet...I disse dager sitter vi å planlegger barndåp, og det blir KUN svigerfamilien som kommer...Utenom noen faddere da, som er mine venner.. Hele dagen er liksom samboers dag; hans barn og hans familie. Ikke viser han noe forståelse for det heller. Jeg spurte han om vi kunne ha en LITEN barndåp med kun faddere og bestemødre/onkler av barnet, slik at det er større sjanse for at MIN familie også kommer. Men neida, det "ville" han ikke... "hva med min familie? Hva med min bestemor og mine onkler da? skal ikke de få komme? Det blir jo bare helt teit!" Svarte han da at det var det samme for MEG! Hvorfor skal ALLE fra hans familie få sjans til å komme, mens INGEN fra min?? Han blir t.o.m "sur" for at jeg ønsker å ha barndåpen her VI bor, noe jeg synes er riktig med tanke på at barnet blir å vokse opp her, og mtp at vi BOR her. Neida, han vil ha barndåpen i samme kommune som hans familie, for da blir det lettere for alle de å komme.. Hva skal jeg gjøre?? Kjennes ut som at jeg rives og slites i tusen biter.. Og hva med min mor; skal jeg bare la være å ha kontakt med henne? Tenker at jeg kanskje bare burde feire barndåpen og prøve å gjøre dagen fin for barnet mitt, uten å bry meg om hva hun sier mer..Så får hun ha det så godt!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 1. Må dere døpe barnet? Det høres jo ikke ut som verken du, din samboer eller deres øvrige familie/slekt er særlig kristne. 2. I en dåp pleier man etter normen å invitere barnets tanter og onkler, besteforeldre, oldeforeldre og faddere. 3. Din mor bør virkelig klare å legge dette hatet til side for en dag. Hva hvis dere har tenkt til å gifte dere? Eller få flere barn? Eller feire bursdager? Man må faktisk ha kontakt med svigerfamilien. Nekter å tro st det har skjedd noe som er så ille at det faktisk forsvarer din mors oppførsel. 4. Din samboer skal støtte opp om deg og deres familie. Ser han ikke dine behov i forhold til din øvrig familie er det på tide å sette seg ned å ta en prat.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Vel, hun har jo vært klar og tydelig på at hun ikke liker samboeren din og familien hans hele veien, så sånn sett kan ikke dette komme som en veldig stor overraskelse. Du må bare forholde deg til hennes valg, og ikke noe mer enn det. Det er jo du som har valgt å få barn inn i denne settingen, og du kan da ikke ha forventet at dette plutselig skulle gå over av seg selv? Får bare ikke håpe at du en dag våkner opp og tenker; "jeg skulle ha hørt på moren min".....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå