Gå til innhold

Over 30 = gammel mor!

Anbefalte innlegg

Det er jo det jeg sier..Som 30 åring så VET man at man aldri skal si aldri, samtidig som det er større sannsynlighet for at de meninger og valg man tar er "Varige".....

Man endrer seg mer på årene fra 15 til 25 enn fra 25 til 35...MYE mer..ENORMT mye mer.... Derfor er det stor sjans for at et par i 20 årene vokser fra hverandre i løpet at en 10 års-periode, større sjans enn et par som møtes i 30 årene..De vil nemmelig ikke forandre seg like mye..

DU kan ikke kritisere det faktum at når man er 35 og ser seg tilbake så ser man at man var "Ung og dum" som 20 åring..Enda jeg hele veien har blitt sett på som kjedelig, forutsigbar, rolig og fornuftig..Herregud, jeg har sagt, gjort og ment ting som gjør meg falu nå i dag...Jeg har hatt flax mange gang, selv om det der og da var "sikkert at det gikk bra",- når jeg har blitt med på ulike "prosjekt":....

Jeg sier ikke at en på 20 år er dårligere mor enn ei på 30..Jeg snakker ikke om det i det hele tatt..Jeg snakker om at man GENERELT sett vil komme til og forandre seg mye i de kommende år når man er 20 år.Man er ikke "endelig voksen"; man kommer til å se seg tilbake og se på det man sa og gjorde og innse at man gjorde mye dumt..at mye går bra kun pga flax osv..

Jeg mener det er dumt og si at man har "levd ungdommen" når man bare er 20. Man må vente litt før man kan lene seg tilbake og si, jeg har gjort det jeg ville ha "Unnagjort" før jeg fikk barn..Jeg innser at jeg skulle gjort unna MER før jeg fikk barn, og jeg innser at det er ting jeg IKKE skulle gjort..Hverkan da eller senere..Og jeg innser at om 10 år så er kanskje mitt syn på dette endret veldig..Men jeg VET at fra 18 års alderen frem til 24-25 så skjedde det mye med meg, min væremåte, mine holdninger, interesser osv,- og de ti år som er gått etter det har det ikke skjedd så mye..Gjelder både meg og mine venner og vider bekjente av de igjen.......Uten at jeg skal være bombastiks og si at det ikke finnes en 40 åring som har samme meniner, holdninger og tanker som da hun/han var 20.......FOr livet har lært meg at det er ikke så enkelt :o)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...