Gå til innhold

Er litt skeptisk til bilstolen til gullgutten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Britax Multi-Tech. Den er ikke kommet godt ut i tester.

der 1 er dårligst og 5 er best har stolen fått 2 i frontkollisjon og 2,5 i sidekollisjon.. er jo mange stoler som kommer dårlige ut.

http://forbrukerportalen.no/produkter/18746/

så også en videklipp fra en frontkollisjon. der løsna hodestøtta og fulgte med hode til ungen fremover. (ved fremovervendt)

Flere med denne stolen? Er litt usikker på hva vi skal gjøre. Fortsatt bruke denne stolen eller kjøpe ny?

stolen er jo selvfølgelig godkjent når den selges. Men fått kategorie under middels.

Hva hadde dere gjort? Han fylte 2 år for 1 1/2 mnd siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker den bare bakovervendt da, og der har den fått godt i test.. men testene legger jo mest vekt på fremovervendt bruk.. det er ikke akutuelt for meg så gidder ikke bry meg om de testresultatene kjenner jeg..

britax er et av de mest anerkjente og beste merkene bilstoler,.. jeg føler meg trygg-

.

Skrevet

Hei!

Vi har denne bilstolen, og kommer til å bruke denne stolen til hun ikke passer den lenger. Har vært på Britax kurs (jobber i en barneutstyrsbutikk), og vet derfor at dette setet er helt trygt å bruke, og er trygt i et eventuelt kræsj.

På kurset så vi ogå video fra diverse kræsjtester, og stolen gjorde det absolutt ikke dårlig.

Mange av disse testene "favoritiserer" bilseter med Isofixfeste da det er minimal sannsynlighet for at setet blir festet feil kontra seter uten isofix. Dette slår ut på brukervennlighet, noe som du ser teller 50% av den totale karakteren.

Mitt råd er å dra til en barneutstyrbutikk, å få en av de ansatte til å hjelpe deg med bilstoler og fortelle litt om disse forbrukertestene.. :)

Mvh Lundie

Skrevet

I den testen får den dårleg karakter pga at den ikkje er god i framovervend posisjon. Synes eigentleg den testen er heilt hinsides når dei gjev best karakter til stolar som kun kan brukast framovervendt, sidan det uansett er mykje tryggare å sitje bakovervendt. Når ein brukar Multi-tech bakovervend er den trygg. Me har den, og kjem til å bruke den så lenge snuppen skal sitje bakovervend. Håpar han kan sitje slik fram til han passar i ein beltestol.

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

bakovervendt er stolen trygg ja. Men problemet er jo når den er fremovervendt. Noe vår stol er. Ble bare styr å få gullet i stolen når den var bakovervendt. han ville ikke. dessuten ble det trangt til beina hans. derfor har vi snudd stolen.

Soleia: Denne stolen skal jo kunne brukes så lenge barnet trenger stol. da en også kan bruke bilets belter etter hvert. Er hvertfall det jeg har forstått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...