Gå til innhold

Hva vil en en god sjef gjøre

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Når en av de ansatte ikke dukker opp på jobb 2 dager på rad, og ingen har hørt noe fra han eller henne?

- Hvis en kunde klager på noe?

- Hvis han/hun ser/hører at en av de ansatte ikke tar sikkerhetsrutinene seriøst?

- Hvis to ansatte krangler høylytt i kundens nærvær?

Hva vil en god sjef gjøre i disse situasjonene og hvorfor? Noen som vil hjelpe meg litt? Er til en skoleoppgave og jeg har satt opp en haug med punkter, men jeg er sikker på at det er noe jeg ikke har tenkt på, evetuelt har glemt å ta med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god sjef ville i allefall ikke ha bedt noen på et anonymt nettforum om å gjøre leksene sine! Ei heller lederoppgavene sine!

Skrevet

Hadde vært veldig greit om noen gjorde leksene mine, men den gang ei!

Det er ingen lederoppgave, men en oppgave i Engelsk vg3!

Så jeg er nok ikke ute etter å få noen til å gjøre leksene mine, men jeg har ingen erfaringer på det området selv, og har mest sannsynelig en god del jeg ikke har tenkt på, som burde med.

Skrevet

Dersom det er til en engelskoppgave på videregående skole, tipper jeg nok at læreren er mer opptatt av språk, idiomer, gramatikk og denslags, enn at du skal komme på absolutt alle momenter :-)

Bruk listen din, du - så går det nok bra :-)

Skrevet

Altså når en ansatt ikke dukker opp på jobb første daggen tar en god sjef allerede kontakt etter noen timer. Jeg har alltid hatt så god kontakt med de ansatte at jeg kan ringe dem når som helst.

Om en person ikke ga lyd ville jeg tenke at hun/han var hos legen og hadde jeg ikke hørt noe innen 12 hadde jeg ringt.

Skrevet

- Når en av de ansatte ikke dukker opp på jobb 2 dager på rad, og ingen har hørt noe fra han eller henne?

Ringe etter 1.dagen å høre om noe er galt. Om du ikke fikk tak i henne prøve å finne andre bekjennte/foreldre/samboer etter dag 2. Fortell at du r bekymret.

- Hvis en kunde klager på noe?

kunden har alltid rett er et motto. Det spørs selvfølgelig hva du solgte. men prøve å møte kundens krav så godt det lar seg gjøre.

- Hvis han/hun ser/hører at en av de ansatte ikke tar sikkerhetsrutinene seriøst?

Snakke med den det gjelder. Kanskje også hele personalgruppa og gjøre oppmerksom på hvor viktig det er.

- Hvis to ansatte krangler høylytt i kundens nærvær?

Om det sjer 1 gang, gi de en advarsel

Skrevet

1) En god sjef lar det aldri gå så lang tid før h*n har tatt affære

2) Sjefen ser på klagen innen rimelig tid og rydder opp

3) Gir de ansatte det gjelder en advarsel og i verste fall må man si opp folk hvis de ikke følger sikkerhetsrutiner til tross for advarsler(i hvert fall er det slik når man jobber med farlige maskiner)

4) Får dem til å klappe igjen og rydder opp i konflikten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...