Vildiss Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Hei, jeg har en liten anbefaling til alle dere som er gravide. Gjør som oss. Vi kjøpte oss en fosterlydsdoppler. Da kunne vi kose oss med å høre på babyen i magen hver kveld. Den gjorde det også mulig å å ta opp lyden på pc og sende den på e-post til familie og venner. Gjett om det var populært. Vår doppler heter Baby Sound og den kjøpte vi fra www.arieshelse.no Disse kveldsstundene ville jeg ikke unnvært for noen pris. De satte seg fast i kropp og sjel og gjorde svangerskapet helt unikt. Kos dere masse Hilsen Vilja
GuttemammaX3 Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Hei. Vi har også en doppler (babywatcher) men har brukt den 4-5 ganger gjennom hele graviditeten. Fikk beskjed av jordmor at det ikke er anbefalt med mer stråling enn høyst nødvendig (apparatet bruker ultralyd-stråler), og at det er greit å ha hjemme, men at den kun bør brukes hvis man f. eks. har en blødning, eller ikke kjenner liv på lang tid, og trenger å vite at alt er bra med barnet. Så jeg ville i hvert fall ikke gjort det til noe fast kvelds-rituale, heller kanskje en gang i mnd...
mammatil2:) Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Jeg har også hørt at man bør være forsiktig med bruken av hjemmedoppler. En fødselslege fortalte at ingen vet hva disse bølgene kan gjøre med fosteret dersom det blir eksponert for ofte. Han var spesielt bekymret for hvordan fosterets hjerne kunne bli påvirket, og man vet jo ikke hvilken del av fosteret man treffer gjennom magen... Noe som også forteller mye mer om barnets trivsel og helse er de naturlige bevegelsene som mor kan kjenne uten ekstra utstyr. Jeg skal ihvertfall ikke ha sånn:)
Vildiss Skrevet 27. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2010 Jeg sjekket ut jeg også. Denne varianten er testet av både gynokologer og jordmødre, benyttet på sykehus og skal være helt trygg. Produsenten sier at denne kun har en føler innebygget i motsetning til de som sykehuset bruker som har 117 følere. Så jeg føler meg trygg.
Vildiss Skrevet 27. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2010 Jeg sjekket ut jeg også. Denne varianten er testet av både gynokologer og jordmødre, benyttet på sykehus og skal være helt trygg. Produsenten sier at denne kun har en føler innebygget i motsetning til de som sykehuset bruker som har 117 følere. Så jeg føler meg trygg.
Vildiss Skrevet 7. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 7. mai 2010 Hei, jeg har sett at noen har vært skeptiske til overdreven bruk av fosterlydsdoppler. Nå har jeg snakket med spesialister og fått bekreftet at skepsisen er overdreven. Flere gynokologer og jordmødre har kjøpt inn Baby Sound, og anbefaler det på det varmeste. De kan på ingen måte sammenliknes med de profesjonelle som brukes på sykehus. De er konstruert på en helt annen måte, og bør brukes med varsomhet ifølge spesialistene. Så hos oss blir det fortsatt kveldskos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå