Gå til innhold

fra rygg til mage-----andre som ikke jør d ijen?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

min lille gutt på 5 mnd snudde seg fra rygg til mage for noen uker siden. da på noen dager så snudde han seg ca 5 ganger. og han har snudd seg mye fra mage til rygg. så fort e la han på magen snudde han seg. men no plutselig i 1 til 2 uker har han nesten ikke tatt initiativ til å snu seg noen veier..... skal d vare slik da????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa snudde seg fra rygg til mage da hun var 4mnd, å kontrolert fra mage til rygg da hun var 5mnd.

Storebror derimot, måtte vi lære å snu fra rygg til mage da han var 6mnd!

Han var fornøyd med å ligge på gulvet på ryggen han :)

Brukte en helg på å lære han det, brukte en leke som "lokkemiddel".

Husker ikke at han noen gang snudde seg kontrolert tilbake fra mage til rygg. Husker bare at han lå på mage helt til han ble sint. Å så måtte jeg snu han.

Så barn er veldig forskjellige. Ikke noe å stresse med, det kommer når det kommer :)

Skrevet

Lillegutt her snudde seg kontrollert fra rygg til mage da han var 4,5 mnd. Gjorde det flere ganger den dagen, han prøvde også de kommende dagene, men kom seg ikke helt rundt og til slutt ga han opp. Da gikk det ca 3-4 uker før han klarte det igjen. Nå blir han straks 6 mnd og snur seg en gang i blant, men langt i fra hver dag.

Du kan jo prøve å muntre han opp litt, hjelpe han når han viser interresse for å prøve å snu seg, og lokke litt med leker som han må strekke seg etter. Det fungerte ikke på lillegutt her, men det kan jo være det fungerer på gutten din:)

Skrevet

Min baby på 5 mnd har bare rullet noen få ganger. Søstra var over 6 mnd da hun begynte å rulle, men krabbet ved 7 mnd og gikk ved 11 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...