Gå til innhold

Har jeg bekkenløsning? Er bare 9,5 uker på vei...

Anbefalte innlegg

Dette er det 3 svangerskapet mitt. I første hadde jeg ingen plager. I andre hadde jeg en del verk i bekken og rygg og av og til smerter ned i hele foten slik at jeg gikk i kne liksom, men det hemmet meg ikke så mye. Nå kjenner jeg det verker i skambenet og bena mellom beina viss dere skjønner. Jeg synes dette er veldig tidlig. Kjenner det spesielt om natten når jeg ligger og sover , men også litt murring i indre bekkebein hele dagen. Kan dette stabilisere seg eller blir det bare værre og værre... Noen som har fåt det slik så tidlig? Hvordan gikk det? Og ikke minst: Hvordan kan jeg forebygge? Hva skal jeg absolutt ikke gjøre?

Fortsetter under...

Jeg fikk bekkenløsning allerede i uke 11, og du beskriver dette som bekkenløsning ja. er ikke så mye du får gjort med det, du kan forebygge med noen øvelser, fysioterapi eller vannjogging. Jeg er i uke 27 nå, og ikke for å skremme deg, men for meg har bekkenet blitt ti ganger verre. Så begynn allerede nå med masse øvelser og få doktoren din til å ta dette alvorlig. De fleste leger tar det ikke alvorlig før senere i svangerskapet. Jeg fikk ikke noe særlig hjelp av legen før i uke 25, og da er det nesten så og si for seint å begynne å gjøre noe med det, blir ikke noe bedre.

Men ting du absolutt ikke bør gjøre:

- bære tunge ting, heller ikke matvarer. Man skal ikke bære tyngere enn 1 liter melk når man har bekkenløsning, fordi situasjonen blir ille værre..

- skyve møbler og tunge ting

Ting du ikke bør gjøre:

- vaske gulv/støvsuge

stå med skeiv ryggbøye deg for mye

-oppvask, hvis det er mye oppvask (samme med klesvask og henge opp klær til tørk)

Rett og slett; unngå tunge tak, om det enten er løft, skyving eller lignende. Det er desidert det viktigste. Kjøp en svangerskapsbok, der får du bilder av øvelser du kan gjøre, og beskrivelse av øvelsene for bekkenet. Det er også lurt å få partneren din eller noen andre til å massere deg nederst i ryggen.

Lykke til :)

Kan godt ver bekkenløsning ja! Eg begynnte å kjenne smerter i uke 8! Nå er eg 21 + 1 og kan ikke jobbe pga det.. Snakk med lege/JM og få dem til å ta deg alvorlig, fordi det er ikke noe gøy å ha bekkenløsning hvis du må jobbe deg ihjel.. skal liksom gjøre deg klar og slappe av til fødsel..nyte svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...