Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Kommer bort,litt seint så skal dem ut,så sier hun ene jeg skal ta på henne uteklærna.Var nok av dem voksne til å kle på ungene selv.Her betaler man masse penger for å ha barna i barnehagen det er vel måte på hva dem forlanger eller hur?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Det ville jeg sett på som helt naturlig å gjøer selv om jeg var i samme situasjon. Du betaler en svært liten sum for pass av barna dine (i forhold til den reelle kostnaden) og det er ikke slik at man bare kan "dumpe" barna i barnehagen og overlate ansvaret til de ansatte.. Jeg tar med småtten inn og kler av ham selv og evt skifter bleie om det trengs (noen ganger har de ansatte tilbudt seg å ta seg av bleieskift), hadde jeg kommet sent og gruppa skulle ut på tur hadde jeg naturligvis kledd på gutten utedress og sko??? Tror nok du er litt på jordet her og bør gå inn i deg selv litt - de ansatte i barnehagen er ikke dine eller barnas tjenere og litt innsats må man legge i det selv også...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Jeg vil si det kommer litt an på situasjonen. Kommer an på når du leverer og hvor god tid du har om det er en tid de vanligvis pleier å gå ut. Jeg har selv opplevd en gang å komme akkurat når de holdt på å kle på barna for å gå ut. Da kom jeg senere enn vi pleier og skulle ikke videre på jobb. Da var det helt naturlig for meg å ta på henne uteklærne selv. Hadde jeg skullet videre på jobb, hadde jeg nok ikke hatt tid til å kle på henne. Men da hadde jeg heller ikke kommet i den tiden jeg vet at de skal ut. Jeg syns egentlig ikke hvor mye man betaler har noe med saken å gjøre her.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Jeg har også kledd på selv når jeg kommer i det de skal ut. Men hadde jeg ikke hatt tid til det, hadde jeg spurt pent om en av de ansatte kunne gjøre det, og forklart at jeg må skynde meg på jobb. Men kommer jeg først så sent i bhg at de er på vei ut, skal jeg heller ikke på jobb! :-) Det er jo det samme hvis barnet produserer en bæsjebleie mens man er i bhg. Da ville det vært unaturlig for meg å spørre om en av de ansatte kunne skifte på barnet mitt! Når du er i barnehagen, har du ansvaret for barnet (det er policy i vår barnehage)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Jeg jobber i barnehage og hvis et barn blir levert mens vi holder på å kle på oss for å gå ut så pleier jeg å si at jeg kan kle på fordi jeg regner da med at foreldrene skal rekke jobben og ikke hadde regnet med å bruke 10 minutter på å kle på barnet. Jeg tenker også at hvis barnet hadde blitt levert tidligere ville jeg uansett ha kledd på barnet. Men dersom de kommer når vi allerde er ute så må de som regel kle på selv da det ellers vil gå utover tilsynet av de andre barna.
tingeling78 Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Jeg er evig takknemlig for den fantastiske jobben barnehagen gjør. Hadde jeg levert seint, ville jeg kledd min datter selv. Synes barnehagen er veldig på tilbudssiden, så det er det minste jeg kan gjøre. Gjør hun i bleien før vi går, tilbyr de seg å skifte. Da det var kaldt i vinter fikk vi legge voksiposen inn og de festet den i vognen når hun skulle sove. Var det veldig kaldt, sov de selvsagt inne. Da jeg fikk problemer med en legetime, fikk jeg levere henne kl 07.05 selv om bhg åpner 07.15. Personalet begynner 07.00. Da vi fikk et dødsfall i familien og måtte få venner til å hente henne, så kledde bhg henne, samlet alt hun skulle ha med seg og satt henne i vognen. Kontakten hennes sa også at dersom hun ikke ville bli med venneparet vårt, skulle hun ta henne med seg hjem. Hun hadde da aldri blitt hentet av andre enn oss før, men alt gikk kjempe fint. Er jeg i bhg så tar jeg meg av min datter og har aldri tenkt at jeg gjør for mye, siden de får betalt. Masse ROS ROS ROS til barnehagen. De ser til at barnet ditt har det bra, har sosial omgang med barn, lek og læring, så du kan jobbe. Synes du ikke at dette er en bagatell?? Vi søkte t.o.m om å få gi en pengegave til avdelingen til jul, så de kunne kjøpe noe nytt barna ville ha glede av. Og jada, vi har tidligere hatt en bhg der vi ikke var så fornøyde, og forstår at ikke alle kan være så fornøyd som vi er nå. Men følte bare veldig for å uttrykke hvor flott det kan være. Og da ville jeg ikke hengt meg opp i en bagatell:)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #7 Skrevet 29. april 2010 Helt enig med Tingeling78! Jeg synes faktisk også det er hyggelig å få noen minutter i barnehagen. Sønnen min er der mange timer hver dag, og det er hyggelig å få bli litt kjent med de han er sammen med hele dagen! Får litt mer inntrykk av barn og voksne når jeg kan se på noe sånt som en påkledningssituasjon (og jeg er utrolig imponert over hvordan de klarer å kle på en skokk men unger i en rolig stemning - jeg synes det er mer enn nok å få kledd på én!) Har jeg det travelt en dag, så sier jeg pent ifra om det, og spør om de kan kle på gutten min også. Det er aldri noe problem. Heia supre barnehageansatte!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Helt enig med Tingeling 78. Hva skulle vi gjort uten barnehagen og de ansatte. Så lenge jeg er i bhg, kler jeg av og på min sønn hvis det trengs.
ormeynglet Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Jeg har 3 som går i barnehage og ei som er 7 mnd. Det har hendt at de har blitt levert akkurat i den tiden da alle skal gå ut. Da er det en selvfølge for meg at jeg kler på barna uteklærne selv. Nå er de ansatte i barnehagen hos oss helt enestående og tilbyr seg nesten alltid å gjøre det for meg, men har takket ja bare en gang og da hyyyylte lillemor i bilstolen;) Prøver alltid å unngå å komme i den tiden, men det har som sagt hendt. Ikke alltid det er like lett å få alle 4 ut døra til planlagt tid. Men jeg er enig med de andre her, og mener at det har da ingenting med hva man betaler eller ikke for plassen. Kommer jeg med dem i en overgangssituasjon, så får da jeg selv ta den ekstra jobben det medfører.
M by M Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 For noe tull, HI! Hvis du ikke hadde skikkelig dårlig tid, er det bare barnslig av deg å ikke skulle være villig til å kle på ditt eget barn! Ta deg sammen!
Lillemus Mei Skrevet 9. mai 2010 #11 Skrevet 9. mai 2010 Helt enig med de over her. Foreldre i dag krever og krever ditt og datt. Du bør jo kunne gjøre det lille der når du kommer for sent i barnehagen, utrolig at du har hengt deg opp i det i det hele tatt! Jeg er så takknemmelig for den innsatsen de gjør for luselønn at det skulle nå bare MANGLE at jeg hjalp til med mitt eget barn om jeg kom for sent, og ellers også! Skjerpings!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå