Gå til innhold

Er kiropraktor/fysioterapeut gratis for gravide? Om plagen er direkte relatert til svangerskapet selvfølgelig.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kiropraktor får man aldri dekket, uansett om man er gravid eller ikke. Men fysioterapeut koster ikke noe hvis du er gravid, og henvises av lege...

Skrevet

Legen må skrive at du har bekkenløsning med gangplager, da viser det at det er svangerskapsrelatert og det er gratis. (Hos fysioterapeuten)

Dette tilbudet kan du bruke inntil 6 mnd etter fødselen.

Skrevet

Ok, har bestilit time hos kiropraktor nå. De hadde ledig time, så da betaler jeg heller det det koster. Må klare å stå oppreist i løpet av dagen, kan ikke holde på sånn her :P

Skrevet

Kiropraktor kostet 315,- for meg da jeg var gravid og hadde gravidplager, vanlig pris tror jeg var 50.- mer. Fysioterapaut var veldig billig til sammenligning, men jeg hadde langt større nytte av kiropraktor.

Skrevet

Dersom du har ganvansker kan du få fysioterapi gratis. det er helt opp til fyrsioterapauten som får henvisningen din fra lege å vurdere om du fyller kriteriene for gratis behandling.

På min henvisning stor det "betydelige bekkeløsningsplager, problemer med å sitte og gå lenge av gangen". Fikk det gratis jeg!!

Skrevet

Ok, mitt har vært litt kranglete i forrige svangerskap, og bittelitt kranglete hittil, men i sted så stod jeg oppreist og nøys. Det var tydeligvis det som skulle til for at det skulle gå helt til helvete. Klarer ikke å stå oppreist lenger, og ikke å gå oppreist.

Håper kiropraktoren hjelper meg, hvis ikke prøver jeg fysio neste gang.

HI

Skrevet

det kommer vel helt ann på om du har bekkenlåsning eller bekkenløsning.

Ved låsning kan kiroptaktoren hjelpe mye bedre enn fysio. Ved løsning er det musklene og senene som må behandles og det gjør gjerne fysio bedre enn kiropraktor

Skrevet

Kiropraktor får opp låsninger o.l, og er ikke gratis, men rådyrt. Når jeg prøvde kiro pga bekkenplager tok de også røntgen til 800 kr i tillegg til å behandle hver 2. dag 350 kr pr gang, endte opp med å være helt blakk og avbestilte til slutt...har ikke råd til å gå der mer.

Men så fikk han opp en låsning jeg fikk etter fødsel, som gjorde at jeg ikke greide å gå på den ene foten.

Bekkenløsningen greide han ikke å gjøre noe med...så nå går jeg til fysio som er dekket inntil 6 mnd pga gangvansker.

Har ikke merket noen bedring på flere måneder...lurer på hva som egentlig hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...