Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 ÅÅÅ nei.... jeg har en baby på snart 6 mnd som jeg tror kanskje kan ha svelgt en liten kule!!! Den er på størrelsen med en litt stor ert og hang som pynt på genseren min! Hun lå ved siden av meg på sofaen og vips så var den borte og jeg kan ikke finne den noe sted! Jeg så at hun plutselig hadde tråden som kulen skal henge i inne i munnen men merket ikke noe annet på henne....og nå sovnet hun. Hva gjør jeg nå? Venter og ser om den kommer ut av seg selv? Ringer lege? ÅÅÅÅ at jeg kunne være så dum
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Hvis det er ei kule, så kommer den ut naturveien. Ingen skarpe kanter som kan ødelegge mage eller tarm. Viktigste er at den har passert svelg uten å sette seg fast i luftveiene.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 kjempemorsomt! NOT Ikke spesielt moro å sitte her som superbekymret mamma og få svar om å ringe føden
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Ring en psykolog! Dersom du ikke har forstått at dette ikke er farlig, trenger du seriøst hjelp!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Hvorfor kan det ikke være farlig? Jeg tenker på malingen kulen er belagt med, de bittesmå tarmene hennes osv osv.... Utrolig hvor stygge enkelte her inne kan være! Helt sikker på at dere også hadde blitt bekymret om dere var i mine sko nå
Gjest Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Det som er faren med åå svelge slike ting er at det evt kunne satt seg i halsen. Det gjorde det ikke, og da er det nok ingen fare. Ring gjerne legevakta om det er noe som bekymrer deg (22932293 i Oslo), men i dette tilfellet kan du nok ta det helt med ro:)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Hvordan skal det gå med deg om et års tid, når barnet sitter i sandkassen og spiser grus, stein, meitemark, biller..... Hva tror du malingen kan gjøre? Kulen er rund, og kommer ut av seg selv. HVIS hun har svelget den, da. Nei, jeg hadde IKKE blitt bekymret over dette. Si meg; har du aldri sett episoden da Emil svelget en femøring???
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #9 Skrevet 27. april 2010 Tror ikke malingen kan skade tarmene, men hvis du er veldig usikker så ringer du giftinformasjonssentralen og legen. Lege kan svare på om det er skadelig å ha en kule i tarmene. Jeg vil uansett tro at det mest skånsomme er å la naturen gå sin gang.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 Hadde min 6mnd. gamle baby svelget en liten kule så hadde jeg også blitt redd. Jeg hadde ringt legen for å være føre var, selvom det sikkert ikke er noe å være redd for...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #11 Skrevet 27. april 2010 da har jeg snakket med legevakten og ei kjempekoselig og hyggelig dame der :-) hun sa at det som regel ikke er farlig og at den bør komme ut naturveien, men vi må være obs på om hun får vondt i magen, begynner å kaste opp eller får høy feber uten at det f.eks er forkjølelse som kan være grunn til det. Da kan kulen ha satt seg fast i systemet hennes og vi må undersøke mer. Hun sa også at det kan ta opp til 1 uke før kulen er ute av systemet.... men her blir det ekstra sviskemos til grøten tenker jeg :-) Og til deg lenger opp her... Nei jeg er ikke hysterisk når barna spiser sand osv i sandkassa....men her er det snakk om en baby på bare 6 mnd, ikke ei på 2-3-4-5 år. Jeg er absolutt ikke hysterisk av meg men blir klart bekymret når hun er så liten som hun er. Jeg tenker mest på de små tarmene, overgangen fra mage til tynntarm osv osv som steder hvor kulen kan sette seg fast.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #12 Skrevet 27. april 2010 Dersom dere seriøst tror at babyen ville ha blitt innlagt, lagt i narkose og operert for en bitteliten kule, har dere alvorlige mangler i virkelighetsoppfatningen deres!
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #13 Skrevet 27. april 2010 hvem har sagt at man tror babyen ville bli innlagt, lagt i narkose og operert??? Tror kanskje det er du som trenger en liten oppdatering i virkelighets oppfatningen din jeg.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #14 Skrevet 27. april 2010 Men hva hadde alternativet vært, da?? Hva skal ellers legen gjøre?
Frøken Lillan Skrevet 27. april 2010 #15 Skrevet 27. april 2010 Enkelte her inne er så stygge ! Jeg tenker at, om man ikke har noe fornuftig å komme med til en beskymret mor, så kan man heller la være! Tviler på at alle som skriver her hadde slått seg til ro med at den lille babyen deres hadde svelget en kule. FØREVAR! Forskjell på å være 1-2-3 år der de spiser litt sand og ei lita ei på 6 mnd. (lurer på om alle hadde vært sånn i kjeften som man ikke hadde anonym å gjemme seg bak )
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #16 Skrevet 27. april 2010 Tusen takk frøken Lillan :-) Jeg hadde aldri tilgitt meg selv om noe alvorlig hadde skjedd pga at jeg ikke hadde sjekket opp. Det er som du sier: mye bedre å være føre var ja! Så nå blir det sjekk av bæsjebleier i dagene fremover her...tror nok den kommer fint ut av seg selv, men tarmene er jo små så den kan sette seg fast også. Og hun jeg snakket med på legevakten var kjempehyggelig og fikk meg ikke til å føle meg som ei hysterisk hønemor iallefall :-) Og som hun sa: dersom den setter seg fast, noe som kan skje om enn lite trolig, så vil allmentilstanden hennes bli dårlig... Jeg hadde aldri i verden blitt bekymret om storesøster på 3 år hadde gjort det samme.... stor forskjell på 6 mnd og 3 år :-) Tror nok neppe folk her inne ville vært så stygge om de ikke hadde anonymknappen...
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #17 Skrevet 27. april 2010 Lurer på om folk hadde turt å stille idiotiske spørsmål dersom de ikke hadde hatt anonymknappen å gjemme seg bak....?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå