Pixie Power Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Det er svææært sjelden jeg får hold/sting i siden til vanlig, men etterhvert som jeg har blitt mer og mer gravid, har jeg merket det ganske ofte når jeg går. Sitter hos meg på høyre side som oftest, litt nedenfor navlen, og gjør at jeg nesten må stoppe helt opp. Det virker ikke som det har noen sammnheng med om jeg nettop har spist eller drukket. Har ikke hørt om at det har noen sammenheng med å være gravid før, men er det andre som har opplevd det samme? Ps. Det er helt typisk holdsmerter, slik jeg er vant til å kjenne dem, så jeg tenker ikke at det er noe annet.
Lunis Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Ja, dette har jeg opplevd mye av, spesielt i de to første graviditetene. Jordmor sa det var kynnere / stramninger av livmorbånd. Ikke noe å bekymre seg over. Går over om man stopper opp litt og tar det med ro.
Pixie Power Skrevet 27. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2010 Men jeg synes det er annerledes enn kynnere? For med kynnere strammer hele magen seg, og de båndene synes jeg at jeg kjente lenger ned (og mest tidligere i sv.skapet). Men det er jo mange rare vondter som er ufarlige når man er gravid, har jeg funnet ut av :-) Jeg hadde ikke denne vondten med førstemann.
Vesla222 Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Kjenner meg helt igjen i beskrivelsen din Pixie Power. Får ofte vondt i siden under navlen når jeg går tur, slik at jeg må stoppe helt opp eller gå veeeldig sakte. Jordmoren min sa at det nok var kynnere, men det føles helt ulikt, så jeg har slått meg til ro med at det er noe som blir strekt inni magen, ligamenter kanskje.
MOsl Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Hei, jeg har det også sånn. Føles som ekstreme hold-smerter. Har tatt seg opp nå siste par ukene. Er nå 31 uker. Føles ikke ut som kynner, så tipper det er ligamentsmerter, jeg, da. Har liksom ikke vært plaget med det enda, så er vel på tide. Har også mye kynnere og de føles helt annerledes ut. Jeg får disse smertene langs hele høyresiden og får de som oftest når jeg går. Da må jeg gå veeeldig sakte eller stoppe helt opp. Hvis jeg fortsetter blir det bare mer og mer intenst.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Ja, tror nok det. Hver gang jeg skulle gå ut å gå tur fikk jeg skikkelig sting i magen etter at jeg hadde gått 100 meter. Så jeg kunne gå maks 2 kilometer før jeg måtte snu, det var ganske så ubehagelig. Vet ikke om det var kynnere eller hva det var. Ubehaget var konstant mens jeg gikk.
TillaMaria81 Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 jeg har det også akkurat som du beskriver Pixie Power, må stoppe opp litt og det stikker skikkelig. Jeg tror ikke jeg har hatt kynnere, er føstegangs så vet ikke hva det er. Men får veldig ofte denne type "hold" nårjeg er ute går. Har også lurt veldig på hva det er, så bra se det er flere som har det sånn:)
Pixie Power Skrevet 27. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2010 Jaja, greit å vite at det er relativt vanlig... Men fryktelig plagsomt for oss som har det, da. Jeg er vant til å holde litt tempo når jeg går, så jeg sliter med å måtte rusle av gårde eller stoppe helt opp når jeg skal fra A til B :-/ Får tenke at det kunne vært mye verre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå