*gruffalo* Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Og hva ville du hatt hvis du kunne velge igjen? Skal bytte ut møblene hos oss. Skal ha sofaen videre, men nytt bord, skjenker o.l. Sofaen er nugatti farge tror jeg. Har lyse vegger. Vipper hele tiden mellom hvitt og mørk brunt, og klarer ikke bestemme meg... Synes jo hvitt er kjempefint, men er redd jeg blir fort lei det? Og at det gjerne vil føles alt for lyst. Så vurderer jeg heller brunt da, så kan jeg pynte det opp med hvite ting, som vaser, lysestaker, fat o.l. Hmmm, hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Sofaen er brun, ganske mørk brun. Spisestuebordet er i eik med sorte skinnstoler. TV-bord, skjenk og hylle er også i eik. Har lys beige vegger og lyse gardiner. Heltre eikeparkett og en del sort i lysestaker, rammer osv. Bytter farge på sofaputer, duker, lys osv etter årstid og humør. Liker store lyse blomster i store lyse blomstervaser. Jeg har hatt set sånn i mange år og er veldig fornøyd , ikke lei enda
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Har beige sofa, mørkebrun hylle, tv-bord og salongbord. Hvitt spisebord med trehvit bordplate (ubehandlet). Hvite stoler til. Beige lenestol. Vil nok ikke ha så mange mørke møbler når vi skal innrede drømmehuset. Jeg foretrekker hvitt på de dyre tingene, fordi det er egentlig en tidløs farge. Det er bedre å heller bruke farger i de små tingene, og heller bytte de ut man ønsker. Det blir ikke like dyrt.
Ronja&Odin Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 jeg skal bytte ut alt jeg har i bombay serien fra bohus.. innmarri fint og kommer ikke til og gå av moten.. så skal jeg ha svart skinnsofa,,, liker møblene mørke, og syns det er mest praktisk med barn også =)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Vi har gråbrun stoffsofa, som vi ønsker å skifte ut da den har sett bedre dager.. Sofabordet er i et lyst treslag, samme som reolen. Begge har vi tenkt å skifte ut med noe i eik. Spisebord og stoler i oljet eik. Har et mørkt gulv, så ønsker meg en lys sofa, selv om det ikke er så praktisk..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Vi har brunsvart, hvitt og rødt. Tøft sammen uten at det ser ut som en katalogside.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Vi har hvite bokskap, beige- og hvitrutete ørelappstoler, beige sofa, hvitt bord, trehvit gyngestol med hvitt saueskinn, spisestue i weathered boards (rustikt, slitt og værbitt - gråbrunt), svarte pinnestoler med beige sitteputer og sittebenk i weathered boards med lysebrune saueskinn... skjenk i lys grå og en avlastningsskjenk i lys brunbeiset.. en svart kiste og et svart avlastningsbord altså, hvitt, beige, trehvitt, gråbrunt, svart, lys grå og brunt... ;-) Jeg ville gått for mørk brun sofa - sjokoladebrun - og heller pyntet opp med hvite strikkede puter, saueskinn, lysestaker, hvite rammer osv... Det er pent med hvitt, men veldig upraktisk til sofa og slikt som gjerne skal holde seg noen år. Det er billigere å bytte ut en pute som trollet har kastet opp på, enn en hel sofa. Mørkebrunt er også varmt og gir en fin kontrast hvis du ønsker å innrede med lyse og hvite elementer i hjemmet ditt. Hvis alt er hvitt synes jeg lett det blir kjedelig. Ser pent ut i katalogene, med riktig lyssetting osv, men blir lett tamt i det virkelige liv.. :-)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #9 Skrevet 27. april 2010 Vi har sort skinnsofa, må nesten det med både småbarn og hunder.. Bord, tvbenk osv har vi i serien bombay. Altså robust mørkt tre. Veggene er lyse og vi har litt mer spreke farger på vaser osv slik at ikke rommet bare blir mørkt og dystert.
Rampongi Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 alt er sort, fra gardiner til hyller, spisestuemøbler og sofa.. Kunne gjerne tenkt meg lysere, men jeg føler ikke det passer helt.. Så sort er faktisk helt ok iallefall så lenge vegger og gulv er lyst nok til at det ikke blir helt huleboer her..heldigvis har vi masse vindu, så det blir ikke så mørkt som man kunne tro..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #11 Skrevet 27. april 2010 Vi har mørke møbler, og jeg må si jeg ønsker meg lyse. Jeg syns de mørke er kjempe fine, men jeg hater å tørke støv og støvet ser man utrolig godt på mørke møbler. Så det frister å sette alle hyller ned i kjellerstua, der får heller støvet ligge lenger før jeg vasker, også få lysere møbler slik at jeg ikke føler jeg må tørke støv flere ganger om dagen. Og jeg gruer meg til pollensesongen setter inn for fult, for da er hyllene gule. Vi bor rett ved skogen, så mye kommer inn når vi lufter, og sommerstid så står vinduer og dører åpnene hele tiden, om ikke blir det bastu i huset.
Lemonia Skrevet 27. april 2010 #12 Skrevet 27. april 2010 Lys beige sofaer, en mørk brun lenestol, mørkebrunt salongbord med glasstopp, eller bare lyse møbler (bokhyller, TV-bord o.l.). Også lyse gardiner, lys parkett og lyse vegger. Jeg synes det er så dystert når jeg er på besøk hos folk med svarte skinnsofaer og alle andre møbler i mørke farger. Det er trist, kjedelig og rommet føles mørkt og mindre enn det egentlig er. Synes du godt kan ha både hvitt og brunt. Litt variasjon er fint og begge deler er nøytrale farger, men som sagt ville jeg unngått overflod av mørke møbler. Lys er bra.
Gjest iliis Skrevet 27. april 2010 #13 Skrevet 27. april 2010 Her er det meste hvitt:) (ikke sofaen da)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #14 Skrevet 27. april 2010 Hadde helt lys sofa-kjempefin, men dessverre meget upraktisk når vi fikk barn. Byttet ut i svart. Har hatt eikemøbler i mange år, men ble veldig lei av det, og byttet ut alt i hvitt. Har ellers helt lyse vegger og eikeparkett på gulvet.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #15 Skrevet 27. april 2010 Hvitt! Uten tvil:) Dette er en tidløs farge og jeg tror ikke du blir fortere lei av hvite møbler enn mørke. Men jeg eeeelsker jo hvitt da, og det er jo denne fargen som er HOT på møbler nå da visst du lurte;) Jeg er nok over gjennomsnittet glad i møbler og interiør, men jeg har forelsket meg helt i den hvite/nostalgiske/landlige stilen. Blanding av nytt og gammelt:)
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #16 Skrevet 27. april 2010 Vi har sofa i skikkelig klar lime-/eplegrønt (kjøpte den brukt, tror det er Bolia), mørk brun Corona-stol, en gammel sekstitallsstol i mørk turkis, en gammel ikea-stol med brunt saueskinn (kopi av flettestolen fra bruno mathsson), hvite billy-hyller, hvit bestå-benk til tv, sofabord av teak og et lite sidebord av teak ved siden av lenestolen. Den grønne sofaen passer veldig godt sammen med den turkise stolen – synes mer eller mindre alle nyanser av grønt går bra sammen. Puter i sofaen tar opp grønt og brunt. Har altså blandet litt av alt og faller pladask midt i den typiske urbane Oslo-trenden: loppemarkedmøbler for å vise sjel, design for å vise smak og ikea for å vise jordnærhet. ;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå