Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Vi har tenkt oss til Tyskland i sommer, og da kom jeg på at kanskje vi trenger å ha med oss pass? Jeg har bytta etternavn, men har ikke fått meg nytt pass ennå. Og hva med Veslefrøkna, må vi ha pass til henne og?
prekæs Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Ja, til dere begge, men mulig du kan forandre navnet i passet ditt bare, hvis det fremdeles er gyldig. (Gjorde det selv, men det er lenge siden og mulig det er nye regler siden da)
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Vi kjørte inn i Tyskland flere ganger sommeren for to år siden, og det var ingen som spurte etter pass da... Men det er vel sånn at man kan bli stoppa, og da bør man kanskje ha det. Men vi hadde ikke pass til jenta vår, som da var fire måneder. Skal dere kjøre fra Danmark og inn? Får vel ikke ta båten til Danmark uten pass?
Kamomille Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Ja, det må dere. Har dere håndskrevne pass, kan nytt etternavn føres inn. har dere maskinskrevne pass, må dere ha helt nye pass. Barnet må også ha pass
prekæs Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Jeg har kjørt i Europa i en årerekke og har nesten aldri blitt avkrevd pass. Der jeg har vist passet er som oftest på tyskegrensa, men sjelden der og. Likevel. Å blir man stoppet i Tyskland uten pass, er vel muligheten stor for at man blir behandlet som en forbryter så anbefaler pass på det sterkeste. Å ikke ha gyldige papirer til barna kan vel også bli sett på som menneskesmugling i verste fall, hvis man krisemaksimerer skikkelig. (Dvs. at man har vært i østeuropa å kjøpt seg barn, f.eks)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Ja dere må ha pass til alle, det er eneste gyldige leg. utenfor Norden. Veslefrøkna også, nå har de jo satt ned prisen på pass, så det er ikke så ille dyrt som det var. Hvis du fortsatt har det gamle etternavnet ditt som mellomnavn kan du nok bruke passet. Grunnen til at man bytter pass når man bytter navn er jo hvis man skal fly, må det stå samme navn på billetten som i passet. Kjører dere bil går det nok bra, bare pass på å bestille båt el.l i gammelt etternavn. Ellers må du kjøpe nytt. Men hør med passkontoret
Mammaen til Isak Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Jeg syns du skal ringe eller gå innom passkontoret for å få det helt klart dette med navnet ditt! Og ja dere må ha pass alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå