stabeist Skrevet 27. april 2010 #1 Skrevet 27. april 2010 Merket sist torsdag at det utviklet seg til en soppinfeksjon i underlivet, smørte meg da med krem og fikk tatt en tablett på lørdag....men det klør jo ennå Trodde ikke det skulle vare så lenge:( Noen som vet om det er normalt? Har avtatt litt i kløinga (heldigvis!!), men til tider kan jeg jo merke det....noen som vet om det er farlig å gå med det så lenge? Er snart i min 12.uke....
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 27. april 2010 #2 Skrevet 27. april 2010 Hei. Tror ikke det er skadelig, men det er jo unektelig ubehagelig da. Men hva slags tablett og krem bruker du? Canesten skal ihvertfall brukes i 2 uker før en blir helt kvitt plagene. Ja, en tar jo bare 1 tablett da men kremen må brukes i 2 uker for å ha full effekt. Jeg går bare å venter på at første runden med sopp skal komme. Sist svangerskap tror jeg jeg hadde 5 eller 6 kurer... Men det er jo et veldig vanlig problem når en er gravid.. Lykke til.
gakkeliten Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Jeg tror jeg gikk med det møkket der nesten hele svangerskapet sist. Blir ikke noe spesielt delikat - og temmelig ubehagelig til tider, men som legen sa til meg da - det er ikke noe mer å gjøre hvis ikke Canesten fungerer (fikk også en annen salve jeg ikke kan huske navnet på) - og det var visst ikke farlig. Jeg fikk også råd fra jordmor sist, som jeg ikke klarte å følge da: Spis youghurt! I bøtter og spann! Helst uten sukker - altså naturell (putt frukt i, så blir det bedre). Det er litt kjerringråd, da - men jeg ser sammenhengen med ph-verdier og sånn. Noen sverger også til å bruke youghurt naturell som salve... Den som gjør det, må gjerne fortelle at det fungerer 100% før jeg prøver det... (grøss)
(Muskat) Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Et annet kjerringråd er å putte en hvitløksbåt oppi skjeden. hvitløken har egenskaper som gjør at bakteriefloraen normaliserer seg. Mange som ikke har hatt hjelp av canesten som dette har hjulpet for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå