Gjest Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Har barna deres eget kontonummer? Står i søknaden at de må ha det, men synes det er litt merkelig. Gutten min er bare 2 år. Regner med at jeg må opprette en konto under hans navn da, at de ikke godtar at jeg lager en egen konto til ham under mitt?
Joikaboll@ Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Hjepestønaden til guttane her kommer inn på min konto.
Gjest Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Så bra. Da skriver jeg mitt, så får de heller si ifra hvis de ikke godtar det.
Malin G. Spann Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Jeg måtte opprette en konto i sønnen min sitt navn, jeg kunne ikke få pengene inn på min konto. Dette er 1 år siden.
trollmamma Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Før kom de på min konto. Da eg skulle søke på nytt, var dei veldig strenge på at det skulle være barnets kontonr som stod oppført. Men har du ikkje tenkt å opprette konto til barnet ditt uansett da?
Gjest Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Hmm, da får jeg gå innom banken idag og gjøre det. Har konto til ham, men den står under mitt navn.
Fire småtroll Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Jeg måtte også opprette konto i barnets navn.. Men har den kontoen på min nettbank da, så jeg overfører lett de pengene dit jeg vil ha dem når de kommer inn.
It's all about me Skrevet 27. april 2010 #8 Skrevet 27. april 2010 Grunnstønaden kommer inn på min konto. Trodde det var det som var vanlig jeg.
trollmamma Skrevet 27. april 2010 #9 Skrevet 27. april 2010 Det kan hende at det er ulikt mellom grunnstønad og hjelpestønad. Me har hjelpestønad på 3 barn.
Gjest Skrevet 27. april 2010 #10 Skrevet 27. april 2010 Stod det samme på begge søknadene, men kan være det er noe nye greier..
Kamomille Skrevet 27. april 2010 #11 Skrevet 27. april 2010 Nye regler. derfor må barnet ha eget kontonummer
1 høne i haneflokken-født Skrevet 27. april 2010 #12 Skrevet 27. april 2010 men hjelpestønad er jo til foreldrene o¨g ikke til barna,.......det samme med grunnstønad.....dette er en slags "betaling" for den ekstra tiden vi bruker utover det normale for alderen til våre barn.............???
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 27. april 2010 #13 Skrevet 27. april 2010 Nei, pengene kommer inn på min konto. Skrev opp mitt kontonr. Går fint det:)
Mandalas Skrevet 27. april 2010 #14 Skrevet 27. april 2010 Jeg skrev bare mitt kontonr (har nettopp søkt), så får vi se om jeg ordne en til han etterhvert om de ikke godtar det. Forferdelig upraktisk om de må inn på hans konto egentlig..
trollmamma Skrevet 27. april 2010 #15 Skrevet 27. april 2010 Hjelpestønad er til den som trenger hjelp for at han skal kunne betale nokon for å hjelpe seg. Derfor skal det komme på barnets konto. Men ja, det er frykteleg tungvint på den måten.
trollmamma Skrevet 27. april 2010 #16 Skrevet 27. april 2010 Det går nok heilt fint. Men kan jo bli litt dumt om det blir oppdaga ein gong. Reknes vell som ein form for svindel? eller?
Fire småtroll Skrevet 27. april 2010 #17 Skrevet 27. april 2010 Er jo veldig mange voksne som får grunn- og hjelpestønad. De bruker av disse pengene til å f.eks lønne noen for å hjelpe dem. Våre barn får også pengene inn på sin egen konto, også "tar" vi dem som lønn for merarbeidet vi har. For enkelhets skyld har nav samme regler for alle, stønaden skal inn på konto i navnet til den som har krav på støtten. Jeg opprettet bare en ekstra personkonto i jenta sitt navn jeg, så det er en konto som ikke blir brukt til noe annet enn å få hjelpesønaden inn på. Siden denne ekstrakontoen kommer opp på min nettbank er det helt uproblematisk å gjøre det sånn.
1 høne i haneflokken-født Skrevet 27. april 2010 #18 Skrevet 27. april 2010 det er ikke barna sine penger, det er den som utfører hjelpebehovet, enten man gjør det selv eller man har leid inn hjelp, det er for at barnet skal kunne bli boende hjemme, men pengene kommer i barnet sitt navn, fordi det er barnet man søker for....
Gjest Skrevet 27. april 2010 #19 Skrevet 27. april 2010 Jeg synes også det høres litt rart ut. Jeg tenker at det er en økonomisk hjelp for å gjøre hverdagen lettere for foreldre som har litt ekstra utfordringer, og at det derfor er foreldrene som får pengene. Hvis barnet for eksempel må smøres med dyre kremer, ofte må ha nye klær, madrasser, bleier o.l., så er jo dette noe som går fra foreldrenes lomme.. Er kanskje litt feil å tenke sånn, men det er jo sånn det er i praksis. Så små barn som mitt kan jo ikke ta ut pengene selv uansett. Men hvis det går an å få satt opp en konto i hans navn i min nettbank, så er jo det veldig greit da.
k70 Skrevet 27. april 2010 #20 Skrevet 27. april 2010 Slik forstå jeg det også. Også etter å ha ringt NAV bla om dette. Helt til jeg fysisk spurte på NAV. Det er greit om det er en av foreldrenes konto, men konto må føres opp. For å opprette konto til barnet må faktisk begge foreldre fysisk møte opp samtidig i banken + ha med egen og barnets leg, så det er komplisert. Vi har ikke fått innvilget ennå dog, men regner med at opplysningene stemmer?
lÅktiHaUDe Skrevet 27. april 2010 #21 Skrevet 27. april 2010 Vi skrev opp våres kontonr. Fikk brev tilbake fra fylkeskontoret (?) med beskjed om at vi måtte føre opp barnets kontonr. Fryktelig tungvint spør du meg!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå