Gå til innhold

Hvordan er det mulig at en alenemamma kan få 1.8 i lån i banken (uten jobb)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men da er jo egentlig mhysteriet olppklart, Majamia. Det kan jo være HI bare hadde misforstått og ble nysgjerrig - ikke sikkert hun var ute etter å ta deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har SR-bank (Sparebank1). Og grunnen til at jeg har sagt at jeg ikke trengte å vise noen papirer, er fordi jeg prøvde å si hvor fornøyd jeg er over at alt går så fort! :)

Skrevet

Kjære maiamia..(?)

Ja, det MÅ jo gjelde deg..

Vi er jo bare et bittelite land her - med en lite skare mennesker... og selvfølgelig er det deg det gjelder..

Snakk om å leve omkring sin egen akse!

Tulleinnlegg!

Skrevet

Jeg tror hun snakker om meg fordi:

- Jeg har sagt at jeg ikke trengte å vise papirer

- 1,8 i lån

- alenemamma

- Fikk lån for å KJØPE leilighet

- har studielån på ca 150 000

- Har ikke jobb

Greit jeg ikke har jobb, men det er jo fordi jeg vil bli ferdig med utdannelse når jeg først har muligheten.

Det som ikke stemmer er at jeg ikke er flink med penger. Det var bare utrolig frekt sagt for hva vet hun om det? Jeg har alltid vært flink med penger..

Si meg, kan det virkelig være "tilfeldigheter"? At noen har det helt likt som meg? HI lyger uansett for det er ingen som får lån på de vilkårene hun skriver

Gjest Nabaat
Skrevet

Du er paranoid. Det kan jo fkatisk tenkes at det finnes flere alenemødre med 1.8 i lån? Nå syns jeg du overdriver.. Det HI nevner er ikke unikt og du er ikke unikt tilfelle med lån..

Skrevet

At noen gidder å bry seg om hva andre gjør, og til og med presterer å legge ut så mye detaljer på et debattforum? Greit nok at det er anonymt, men når DIB tydeligvis er en veldig liten verden så er anonymiteten borte vekk med så mye opplysninger!

Signerer Luten på at HI er misunnelig, det lyser lang vei.

Skrevet

Jeg er faktisk ikke paranoid... Jeg bryr meg ikke om hva folk syns og tenker om meg. Og jeg tror ikke HI mente noe vondt med dette. Men hun spør ikke fordi hun er bekymret, hun spør fordi hun er nysgjerrig og sikkert litt misunnelig.

Det er flere som spør meg hvordan jeg har fått råd til leiligheten selv om det er frekt å spørre. Og på mange lyser det lang vei at de er misunnelige. I hvert fall når de spør tilbake hvorfor de ikke får så mye da...

Det er faktisk ikke vanlig å få så mye i lån som alenemamma. Og norge er faktisk et veldig lite land og når så mye stemmer tror jeg faktisk ikke det er tilfeldig.

Og jeg bryr meg vel ikke om jeg legger ut informasjon om min økonomi på et forum? Jeg er stolt over hva jeg får til, og har ingenting å skjule. Men liker ikke å vite at jeg mest sannsynlig har noen i omgangskretsen min som legger ut om meg på internett

Skrevet

Herregud HI,

Dersom dette opptar deg så veldig, får du spørre henne, da vet du!!

At det går an....

Og om "venninnen" din ikke klarer å betale på lånet, vil det uansett ikke gå utover deg - dersom ikke DU er kausjonist på lånet, da???

Skrevet

Skjønner godt at du er bekymret for venninnen din. Høres rart ut med så mye lån i den situasjonen hun er i. Kanskje hun ikke har fortalt alt til banken?

Har selv opplevd å få huslån uten å vise noen papirer, ble ikke kredittsjekka engang. Faktisk hadde vi til og med skrevet under på papirene før vi engang viste fram leg på at vi var de vi sa vi var. Så det er kanskje ikke alle banker som er like nøye på sikkerheten...

Majamia, tviler seriøst på at dette er snakk om deg. Det er alt for mye som ikke stemmer her. Faktisk er det eneste som stemmer her størrelsen på huslånet.

Skrevet

Hahahahahaha, så teit majamia! Er jo ikke sikkert det er snakk om deg da?? Du sier jo selv at du sier til alle at moren din er kausjonist, men det sier jo HI selv at hun hun snakker om ikke har.

Nei, du er nok ikke den eneste i Norges land som er alenemor og har 1,8 mill i lån gitt!

Skrevet

Det er IKKE det eneste som stemmer, det stemmer også at jeg har ca 150 000 i studielån..

Jeg fikk i hvert fall en følelse av at de gjelder meg..

Og om det ikke gjør det, er det like tåpelig å legge ut om en "venninne" på den måten

Skrevet

Det er veldig stor forskjell på bankene.. Noen sier nei nesten av prinsipp, mens andre er villige til å se på flere løsninger. Å leie en leilighet med 3 soverom på østlandet koster fort 9-12.000 i måneden, hvorfor er det bedre enn å eie selv?

Har selv en venninne som har 1,7 mill i lån på boligen sin (alenemor). hun klarer det helt fint (men er i full jobb da). Betaler mest renter, men noe avdrag, det blir drøye 8000,- i måneden, altså betraktelig mindre enn hun måttet ut med i leie om hun skulle leie like stor leilighet til seg og ungene. Hun betaler ikke mye ned på lånet, men likevel nok til at hun vil sitte med litt egenkapital om hun velger selge når ungene blir litt større. Selv banken ser at dette er en god løsning for alle sammen. Boligen har litt høyere verdi enn gjelden så banken risikerer ingenting.

Skrevet

Majamia:

Dette innlegget handler ikke om deg, og jeg beklager at du følte deg truffet. Du ser vel selv at det er mange opplysninger her som ikke stemmer med din situasjon? Jeg skrev blant annet ikke at hun hadde 150 000 i studielån, men at dette var den totale summen av mange ulike lån (kredittkort, tidligere banklån osv.) Jeg kan med 100% sikkerhet si at deg ikke er deg det er snakk om. Men dette innlegget fikk veldig mye negativ respons, og jeg forstår at innlegget kanskje ble litt for detaljert selv om dette er et anonymt forum. Fint om man kan la være å dytte dette innlegget opp da, så det forsvinner..

Uansett, jeg hadde ingen baktanker med dette innlegget selv om mange av dere tror det. Jeg spurte rett og slett fordi jeg var bekymret for hvordan dette skulle gå. Men det var nok som sagt feil av meg å legge ut så mange personlige opplysninger, og jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.

HI

Skrevet

Okei, godt å høre at du er så sikker da :) Men vær forsiktig med å skrive så detaljerte innlegg, hun har jo barn, så du vet jo aldri om hun henger her inne.

Skrevet

viss dama er fornuftig og bruker pengene rett kan hun fint klare å betjene lånet...men det må stor betalingsvilje til...og et nøkternt budsjett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...