KristineMed2Sønner<3 Skrevet 26. april 2010 #1 Del Skrevet 26. april 2010 Hei! Jeg og kjæresten min skulle prøve å ha samleie idag, etter en del misslykkede forsøk tidligere fordi jeg har syntes det har vært vondt.. Det gikk ikke nå heller, værre enn noen gang faktisk, da jeg såvidt får inn fingern min fordi det er så trangt og hovent der inne. Jeg vasket hendene godt å tok på meg hansker, hvor jeg så satte meg på huk for å kjenne etter hva det er som "ligger i veien" (om det var noe) Å fant fort livmorhalsen min, som var så bløt som den kunne bli, hvor jeg fikk inn hele første leddet på langefingeren min!? Livmorhalsen kjentes ut som åpne lepper, nesten som en vagina inni vagina, hvis dere skjønner.. Jeg kjenner meg litt urolig nå, å lurer på om det skal være sånn allerede nå!? er 24+0 uker på vei, å i faresonen for å føde prematurt da jeg fødte prematurt med førstemann + at jeg har GBS infeksjon.. Burde jeg kontakte føden el. for sjekk eller hva ?! Jeg kan også legge til at jeg har hatt fæle stikkesmerter inni vagina (slik jeg hadde mot slutten med førstemann) nå de siste dagene.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141777091-hjelphar-modningen-startet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. april 2010 #2 Del Skrevet 27. april 2010 Hei! Skjønner at du er urolig. Hvor tidlig fødte du med førstemann? Jeg har også GBS, og har født prematurt. Er nå 15 uker på vei med nr to. Jeg får veldig tett oppfølging. Legen min sier at vagina er et område man skal la være i fred. Altså ikke noe pirking eller kjenning opp der. Man har jo masse bakterier man ikke vil ha der på hendene også. Og livmormunnen må du la helt være. Det kan faktisk sette igang ting hvis det skulle være en svakhet der. Jeg synes du skal be om en kontroll av livmorhalsen din. Del dine bekymringer med legen slik at du får en innvendig ul. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141777091-hjelphar-modningen-startet/#findComment-141780512 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 2. mai 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 2. mai 2010 Hei og takk for svar! Jeg fødte 5 uker før tiden med førstemann.. 2200g og 45cm lang, trengte pustehjelp i 12timer + behandling mot gulsot osv.. Jeg har ikke rørt noe oppi der etter dette altså, å det var veldig forsiktig og kjapt, med steriliserte hansker.. Jeg er bare mer og mer nervøs nå, da kynnerne mine har økt drastisk i hyppighet og styrke.. Her om kvelden var jeg nesten sikker på at jeg skulle føde, da jeg hadde så sterke rielignende kynnere at jeg holdt på å besvime. Fikk såvidt puste, støt og kraftsmerter i nedre delen av ryggen, knivsmerter\drasmerter i vagina samtidig som takene holdt på som værst. (med andre ord, akkurat slik riene var under første fødsel) Dette holdt på i 2 timer, for å avta, men etter dette har jeg så og si hatt kynnere og menssmerter i nedre mage og korsrygg 24timer i døgnet.. Er helt utslitt.. Jeg ringte føden dagen etter dette, å møtte på en ufyselig og spydig jordmor som ikke tok noe på alvor å regelrett dreit meg ut fordi jeg lurte på om det kunne være GBS viruset som irriterte livmoren min så fælt, å at jeg kanskje burge begynne på penicillin. Jeg fikk nemlig beskjed om dette da jeg ringte føden en uke før pga samme greiene, at jeg kanskje skulle begynt på en kur. Så jeg fikk rett og slett slengt i trynet at hvis det ikke var det at jeg hadde ungen på vei ut mellom bena, så kunne jeg bare holde meg hjemme, å det var det. Jeg er helt fra meg, å vet ikke hva jeg skal gjøre fra eller til lenger! Alt inni meg alarmerer om at det ikke skal være sånn som dette, med mindre fødselen ikke er alt for langt unna, å det skremmer skiten ut av meg. Vet ikke om det har noe å si, men etter disse rielignende episodene jeg har hatt nå den siste uken, så har brystene mine begynt å fosse ut råmelk (har lekket lenge, noen dråper i bhn, men nå fosser det plutselig ut elver av dem) er det noe som har blitt framprovosert pga dette?! Jeg trodde det skulle gå så bra denne gangen, følte sykehuset tok meg på alvor på ordinær UL da jordmoren der sa jeg skulle ringe inn til føden med EN gang jeg hadde kraftige kynnere igjen som sist, å at jeg skal på kontroll igjen når jeg er 28 uker for å måle livmorhals og sjekke vekst da førstemann var litt liten for alderen.. Men nå blir jeg jo bare regelrett ledd av.. Dette er uutholdelig:( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141777091-hjelphar-modningen-startet/#findComment-141801665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Del Skrevet 4. mai 2010 Det der skal du ikke finne deg i. Ring en gang til du og snakk med en annen jordmor. Ikke still din egen diagnose, men si hvor langt du har kommet og at kynnerne er vonde. Når du får de verste kynnerne så ta også tiden mellom dem slik at du vet om de er regelmessige. Det går nok bra om du skulle føde nå, men det absolutt beste er jo om småen holder seg inne en god stund enda. De har mange tiltak for å bremse eller stoppe om det er forberedelser til fødsel du har. Stå på kravene og om de setter seg på bakbeina så forlang å få komme til. Dette er ikke noe du skal gå å uroe deg for. Er det bare kynnere og at alt ser fint ut så kan du jo slappe av og ikke gå på nåler slik som nå. Hvis de fortsatt nekter å slippe deg inn hadde jeg gått til en privat gynekolog bare for å få en avklaring på hva dette er for du skal ikke uroe deg slik. Lykke til og en god klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141777091-hjelphar-modningen-startet/#findComment-141808403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Del Skrevet 4. mai 2010 Hei, første anonym her igjen. Dette MÅ du sjekke ut. Ikke finn deg i å ikke bli hørt. Hvilket sykehus hører du til? Jeg synes det er helt uhørt at du ikke skal bli tatt inn og sjekket. De kan umulig forstå hva du sier? Blir provosert jeg altså. Det er jo absolutt bra om du skulle føde nå så der er jeg uenig med forrige anonym. Barnet er jo absolutt ikke klart i uke 24. Stå på krava jente:) Og lykke til! Hold oss oppdatert. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141777091-hjelphar-modningen-startet/#findComment-141812873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #6 Del Skrevet 5. mai 2010 Jeg vet at barnet absolutt ikke burde bli født i uke 24. Det jeg mente var å trøste for det går bra med de fleste som er født fra uke 24. Man bør gjøre alt for å holde barnet i mangen til termin, men om man ikke får stoppet det så går det som regel bra (men man har en tøff og lang periode forran seg på sykehuset og jo lengre barnet får være i magen jo mindre og enklere blir som regel denne perioden). Så jeg tror du anonym missforstod meg. Hilsen "forrige anonym" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141777091-hjelphar-modningen-startet/#findComment-141813606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #7 Del Skrevet 5. mai 2010 Hei, beklager anonym 2... Jeg var nok litt rask når jeg leste svaret ditt, skjønner jo hva du mener nå I tillegg ble jeg så opprørt over at hi ikke blir tatt alvorlig, vekker nok egne minner, så jeg bare skrev og sendte uten å lese godt nok. Skal skjerpe meg;) Anonym 1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141777091-hjelphar-modningen-startet/#findComment-141814524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 6. mai 2010 Hei igjen, å tusen takk for svar! Jeg har nå kontaktet jordmoren som jeg brukte i første svangerskap, så har fått time hos henne til tirsdag, 11 mai, hvor hun kommer til å undersøke meg, å hvor vi skal planlegge hvordan vi gjør ting og tang fremover. Jeg opplevde alt for mye negative ting med det sykehuset forrige gang, hvor min jordmor var klar med saksøkelse osv. men jeg var for sliten til å gjennomgå en slik prosess den gangen. Så hun vet alt, å det er nok veldig ideelt i denne situasjonen. Vi skal prøve å få meg inn på ett annet sykehus istedet, så jeg er veldig spent på hvem det blir! Sålenge det er ett sykehus som klarer å kommunisere med hverandre, å er enige om det grunnleggende, når uventede komplikasjoner skjer, så hjelper det MYE. Jeg er nå 25+2 uker på vei, å feirer inni meg for hver dag som går å det ikke har skjedd noe mer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141777091-hjelphar-modningen-startet/#findComment-141821135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå