Gå til innhold

Vurderer å bli alenemamma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge slitt med forholdet vårt og nå har mannen gitt opp. Han gjør ingenting hverken hjemme eller med barna lenger. Han har sagt rett ut at han synes barna er vanskelige og han ikke liker å være alene med dem.

Hvor starter jeg? Hvis jeg planlegger å gå fra han over sommeren f.eks. Hva er lurt å tenke på? Hvilke rettigheter vil jeg ha økonomisk? (jobber kun 50 deltid) Vil jeg kunne få hovedomsorgen for barna med begrunnelse av at han aldri har bidratt noe med barna og at han jobber mye overtid og vil derfor bruke mye sine foreldre som barnevakt. Vil jeg få noen form for reduksjon i barnehageprisen, har 2 barn i barnehagen og det er ganske dyrt med kun min lønn.

Jeg vil selvfølgelig søke meg opp i stilling, men det vil nok ta en stund før det skjer så derfor tenker jeg langt frem i tid og prøver å planlegge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme situasjon og jeg tenker at det er ille at man i 2010 skal være redd for om man klarer seg uten mann. det var slik det var før når foreldra mine var unge, rart vi ikke er kommet lenger. Blir nok værende fordi det er tryggere økonomisk.

Skrevet

Du har krav på OS på 11000 i mnd - 40 øre pr krone du tjene

En ekstra barnetrygd

Barne bidrag fra far

Kanskje:

Bostøtte

Stødnad til barnetillsyn

Skrevet

Føler meg skikkelig dum nå, men hva er OS?

Min nettolønn pr mnd er 14 000kr.

Skrevet

OS er overgangsstønad, men det trenger du ikke ha 11000 eller hva hun svarte deg hun forrige anonyme, det spørs hva du har i inntekt.

Du har krav på 3 år med OS, så lenge barnet er under 8 år.

Jeg er alenemamma, men har utbetalt ca 24 000 i mnd, og derfor får jeg bare i underkant av 1000 kr i OS. i mnd.

Du vil nok få endel mer med 14000 utbetalt.

Har du lyst å forlate mannen din, så får du alltids ting til å gå rundt om du ikke har for mye ballast.

Skrevet

Det er selvsagt at det er tryggere med to inntekter enn en.

Merkelig at folk hevder de må ha to jobber for å klare seg, men når de skiller seg er det plutselig nok med en inntekt (pluss barnebidrag).

Skrevet

Anonym 23:01 her.

Kanskje du nn over meg skal lese hele inlegget før du sier jeg tar feil?

Hun kan få 11000 minu 40 øre pr krone hun tjener noe som utgjør: 5600 kr dersom hun tjener 14000 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...