Gå til innhold

Han er periodedranker - gravid, vurderer å bli alenemor :(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg møtte drømmemannen ifjor sommer, trodde jeg. Månedene gikk og alt var perfekt. Men vi bodde ikke sammen, og jeg merket at han forandret seg når jeg dro hjem. Fant ut at han drakk alkohol hver gang jeg dro hjem! Ikke visste jeg da hvor alvorlig det var heller.

Har blitt noen tårevåte kvelder og søvnløse netter pga en kjæreste som forandrer seg til det totalt ugjenkjennelige når han drikker. En vanligvis så snill og rolig person, fornuftig og koslig kjæreste, blir veldig utadvent og voldsom, og nå i det siste også voldelig.

Men avrusning går ikke, fordi han bare drikker i perioder. Drikker 3 (grusomme) døgn, og holder seg unna et par-tre uker.

Så nå er jeg ung, dum, gravid og sammen med en periodedranker. Ikke har jeg mange å snakke med om det heller, siden det er litt.. tabu? Hans nærmeste familie vet om problemet, men de har gitt opp. Følgte han til et AA-møte, men han har ikke giddet å følge opp.

Jeg elsker jo den personen han er når han er edru, for da ER han drømmemannen. Når han drikker så betyr jeg ingenting, og alt han snakker om er andre jenter. Dette har svekket min tillit til han.Når han er edru sier han at det er den fulle han som tenker sånn, men ikke vet jeg.

Godt å få luftet tankene litt. Vet foreløbig ikke hva jeg skal gjøre.. Har jo prøvd å si at nok-er-nok før, men det ender alltid med "prøve igjen, kanskje det går nå"..

Venter meg også mange fordommer siden jeg er ung, og vi ikke hadde vært sammen lenge før jeg ble gravid. Men nå har jeg da virkelig prøvd å holde forholdet sammen?? Kunne jo vært det samme for en på 30? Uff, føler skyld og skam. Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Nå har han drukket, men han sier "Ja nå har du gjort det slutt, så vi kan la status stå på nett en uke, og så fjerne det". Prøvde å skrive at det var hans valg - han som valgte alkoholen og tilfeldige jenter fremfor meg og babyen. Fikk til svar at han var glad for valget sitt og et simpelt Hade.

Men så kommer han angrende tilbake imorgen.. så gjelder det bare for meg å være sterk nok til å si at nok er nok. Håper jo på at han skal skjerpe seg, for jeg elsker han veldig høyt :'( Magen vrenger seg av tanken på meg selv med en annen kjæreste.. ikke minst HAN med en ny jente. Uff, skulle ønske livet hadde en angreknapp.

Fortsetter under...

Hei!

Stakkars deg, dette er ikke så greit. Vet hvordan det føles å ha følelser for noen som bryter tilitten gang på gang og så er man ikke sterk nok til å gå. Redd for å bli alene, ensom, at andre skal se ned på en...osv

Jeg er litt i den samme situasjonen som deg. Vi har vært sammen i over 4 år og jeg har innerst inne visst at det ikke kommer til å funke siden jeg ble gravid for nesten 3 år siden. Kjæresten min har vært utro flere ganger og driver i perioder på med narkotika og drikker masse. Han har sjerpet seg, men så kommer det opp noe nytt hele tiden, Det er så skuffende og sårende! Får meg til å føle meg liten... Så nå har jeg endelig bestemt meg, det hat tatt lang tid...har bestilt time til mekling. Han er lei seg og lover bot og bedreing, som så mange ganger tidligere... Oppi det hele har jeg blitt gravid... Jeg gjør det slutt med han for det beste for barna mine, de fortjener en glad og lykkelig mor med energi til dem!

Jeg synes du skal tenke deg veldig godt om. Du er gravid nå og trenger stabile og trygge forhold rundt deg og det virker det ikke som han kan gi deg. Hvis han går i terapi eller noe og blir bedre etterhvert kan dere kanskje forsøke igjen senere? Men gjør det som er best for deg selv og ikke det han vil, da blir ikke ting bra uansett! Og hvis du bestemmer deg for å bryte, snakk med noen du stoler på..det gjør godt å få luftet tanker og følelser. Masse lykke til, klem fra meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...