miheno Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Noen som har erfaring eller har gjort research på hva som er beste bæreløsning for de nyfødte nå for tiden? Da jeg fikk forrige var det bare babybjørn som var tingen - men den er vel ikke for de helt nyfødte?
twoboys & a girl Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Er kjempe fornøyd med tricot slen, kan brukes fra nyfødt til 18 kg. www.babylonia.be
Nenya^juni2010 Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Bæresjal er helt klart å anbefale =) Det omslutter og støtter barnet på en helt annen måte en BB og er gir i tillegg muligheten til å være ergonomisk riktig =) De fleste anbefaler elastisk sjal til nyfødt.. På tettinntil.no/forumet kan du se omtaler av de fleste sjalene som selges i Norge, men trur det meste forskjellen på elastisk sjal går på tykkelsen og hvor varme de føles.
Helann og lillebror Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 De bør ha litt hodekontroll før de sitter i BabyBjørn, dvs er ikke så bra før de er minst 4-6 uker. Vi hadde et elastisk bæresjal som heter Moby fra lotusbarn.no til vår første, der kan de ligge i fosterstilling tett inntil deg. Litt styr med knyting i starten, men det lærer man seg fort. Gull verdt for oss som hadde kolikkbarn. Brukte det vel fram til 6-7 mndr, da gikk vi over til BabyBjørn fordi bæresjalet "tøyde seg" en del pga barnets vekt, slik at vi måtte "etterstramme" det hvis vi gikk turer på mer enn 30-45 minutter.
GuttemammaX3 Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 Etter en del research på nettet endte vi med manduca bæresele, som det virker som mange er veldig fornøyde med. Kan brukes fra nyfødt og til barnet er for stort til å bæres:) Siden både jeg og mannen skal bære ville jeg ikke ha sjal som krevde trening for å knyte riktig, eller som så veldig feminint ut. Manducaen er enkel å ta av og på, og justere, og passer både meg og mannen. Gjenstår bare å se om babyen også blir fornøyd når han kommer om noen uker:)
silkeføre Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Dere med menn som ikke synes sjal er noe (sikkert flere, min inkludert!): På youtube ligger en knytevideo med Torstein Greni. Synes ikke han er så feminin, akkurat! Elastisk sjal er genialt til de minste! Senere kan man bruke uelastisk, det sider ikke, men kan være litt vanskeligere å knyte. mange bærehjelpere spredt i Norge, ta en titt på tettinntil.no. Flere og flere går vekk fra å anbefale BB, da disse selene ikke støtter barnet godt nok, uavhengig av om de kan holde hodet selv eller ikke. Når det finnes gode, liknende alternativ (feks Ergo, Manduca, Beco, Patapum...) ville jeg ikke vurdert BB engang.
rødt&blått Skrevet 29. april 2010 #8 Skrevet 29. april 2010 Vi har gått til innkjøp av en manduca siden det virker som om denne er god både til nyfødt og til større barn. Da kommer vi liksom unna med 1 bæretøy. Megafordelen som var mitt krav, var at det måtte være mulig å bære på rygg siden jeg har endel ryggproblemer (vondt å bære tyngre barn foran). Denne selen har integrert spedbarnsinnlegg og "ryggen" kan forlenges ettersom barnet blir lengre. En bærer barnets vekt mest på hoftene og belaster dermed ikke ryggen mer enn nødvendig.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 29. april 2010 #9 Skrevet 29. april 2010 brukte bæresjal til mine, etter det har jeg sydd slike sjal på bestilling ellers...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå