Gå til innhold

Blir man brunere av saltvann? Eller missforsto jeg Carl nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eh man blir ikke brun av saltvann alene det er jo i sammenheng med soling he he. Vil ikke anbefale å alge saltvannsoppløsning og smøre seg inn. Soling krever beskyttelse med høy faktor for å unngå kreft!

Annonse

Bader man i saltvann så er det vel sag at saltet reflekterer sola og gjør at den "virker" bedre..jeg trodde det var vanndråpene mens man var våt jeg da...Man blir jo veldig bruk om man ligger ute i vannet..SÅ når saltvannet tørker har man ikke noe effekt..Det er vanndråpene som gjør "susen"????

ELlers så vet jeg at i Brasil og andre sør-amerikanske land smører man seg med cola eller øl for å bli brunest mulig..Avhengig av miljøet man henger i, så er det faktsik in,- også der, og bli så brun som mulig....

Har selv solt meg for mye da jeg var ung og dum..Nå bruker jeg 50 i ansikt og hals og 30 på kroppen. Og jeg har ALDRI vært solbrent, blir raskt brun osv, men min far hadde en av de hissigste formene for føflekkreft for noe år siden,- og da min hud og farge er veldig lik hans, tar jeg ingen sjanser....En annen mann i nærmiljøet vårt fikk samme diagnose samtidig med min far, han døde..Og de sa at om min far hadde ventet en uke til eller to med å dra til lege og få den fjernet hadde den rukket og spredt seg til beinet og lymfene..Den var på kragebenet nemmelig...

Så jeg angrer hver dag,- og håper jeg unngår det..Om de dukker opp på steder man ikke ser daglig er det fort gjort og overse de, og da kan det i løpet av uker være gjort..Min far så følekken i mai/juni og fikk den fjernet i starten av august, da var det ensten for sent altså....

Men dette skremmer vel ikke noen her inne som VIL sole seg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...