Ate,mor til gutt nr3;-) Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Kan jeg ha litt lite mat til han på kvelden? han sovner etter mat og våkner etter 5-10min hver gang vi legger han ned...sånn kan vi holde på i times vis før han endelig roer seg.Han sover så å si hele dagen mellom mat og bleie skift...prøvd å vekke han litt på dag tid,men da er han helt i "koma"...i går holdt vi på fra 16-00 før han sovnet ordentlig. Han promper masse.raper og bæsjer så lurer på om jeg kansje ikke har så mye mat til han på kvelden?? Men jeg har masse melk og han legger på seg,men det er jo mindre om kvelden uansett...Noen råd/tips her?? Takk!!!!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Hei! Jeg vet ikke om jeg har så innmari mye tips, men vi også hadde noen kvelder hvor lillegutt var veldig urolig og jeg dro fram puppene hele tiden.. Følte også at jeg hadde litt lite mat til han... Så vi ga et måltid med mme hver kveld en periode vi... Men, vi har i tillegg en stor gutt som trenger mye mat, så dette var i samråd med jordmor på sykehuset... De sa vi gjerne kunne gi han mme for at han skulle få i seg nok, og jeg hadde ikke kommet hundre prosent i gang med amminga enda heller pga ks. En annen ting...det er normalt å føle at man har mindre melk på kvelden, for det har man... Meeen, melken er fetere! Dette har noe med at babyen skal få i seg fetere melk (mer mettende) for å lagre opp til natta...også er det vanlig at babyer spiser litt oftere på kveldstid for å lagre opp... Leste dette på nett et sted...
Gry70 Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Vi ga også mme noen kvelder mens det sto på som værst (fra ca 2-5 uke). Ammet så lenge som mulig først og etter at hun hadde fått mme. Da roet hun seg og sovnet. Etter ca tre uker ville hun ikke lengre ha flaske fordi jeg hadde nok melk. Spurte helsesøster hva hun mente først og hun sa det var helt greit. Det var godt å slippe flere timer med skriking om kveldene.
Anne-mor har nå 2 søte jenter Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Hei! En annen grunn kan være at tidspunktet som tarmene jobber/utvikler seg er på ettermiddagen/kvelden. Babyen deres kan ha smerter i magen/tarmsystemet. Vi var til manuellterapaut med begge jentene våre da de bare var noen uker gamle. Han maserte dem bl.a i nakken(skal kun gjøres av de som har utdannelse til det), pga det der er nerver til tarmene. Ellers kan jeg anbefalle følgende nettside; www.kiss-kidd.no Jeg håper babyen deres roer seg snart. Lykke til!
weh85 Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 hei, det er vanlig at babyen henger i puppen om kvelden, ja. hvis du har nok melk, så kan du kanskje pumpe litt melk på dagen som du kan gi til ham på kvelden. så finner du ut om det er sult eller noe annet som gjør ham utilpass på kvelden. Selv mener jeg at hvis du har lyst til å gi en flaske med erstatnig på hvelden, så gjør du det. (som du sikkert vet så metter erstatning mer, så babyen sover kanskje litt lenger på natten med en flaske) du trenger ikke "tillatelse" fra helsesøster. Da gutten min var like gammel som din, så gjorde jeg dette etter råd fra ammehjelpen. jeg hadde likevel kjempe dårlig samvittighet fordi jeg valgte den "lette løsningen". ser i ettertid at jeg ikke burde hatt så dårlig samvittighet. lykke til:)
ღMadame_mim ღ Skrevet 27. april 2010 #6 Skrevet 27. april 2010 Jeg begynte å gi mme på kvelden. Da roet hun seg og sovnet med en gang. Dersom hun bare fikk melk måtte hun ligge å sutte og kose en god stund før det var greit. Nå viste det seg jo også det at jeg hadde for lite melk til henne da, så etter 3 uker så gikk jeg over til å kun gi mme.
rampete robin Skrevet 27. april 2010 #7 Skrevet 27. april 2010 Veldig uvanlig at de har en urolig periode på kvelden. Alle mine har også hatt det, og vi har lært å "takle" det bedre for hver gang. Har ikke hatt noe med lite mat å gjøre. Det som har roet våre best, har vært når vi har bært de i mageleie. Også lagt de med ventre side ned i sofaen/vogga, gjerne med nesa/sutten helt inntil sofaryggen/voggekanten og med en tynn klut over ansiktet. Ellers så må du nok ta tiden litt til hjelp også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå