Gå til innhold

Hvordan begynte dere med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat innført grøt nå. Snuppa er snart 4mnd.

Hvor mye grøt ga dere?

Jeg lager grøt av 2-3 ss vann i tillegg til at hun får 180ml mme.

Hvor fort kan jeg øke grøtmengden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser det er en del grøt inlegg her i dag (-: har nettop begynt med grøt til min 6 mnd gamle jente. Jeg gir hirsegrøt som er kjøpt på helsekosten, den kunne visst også gis fra 4 mnd. det står på pakka iallefall. Denne grøten m koke i 2 minutter forresten. Etter å ha gitt bare grøten noen dager kokte jeg gulerot, brukte deretter kokevannet til å lage grøten i, moste guleroten å puttet tilbake i grøten, og tilsatte økologisk raps olje. Dette var faktisk ganske populært. Har også raspet litt eple opp i grøten. Ga først bare ei sjei, og økte på med ei ekstra sjei hver dag, nå spiser lille ca 1 1/2 dl 2 ganger hver dag + mm.

Skrevet

hei jeg begynte for ett par uker siden til min 6 mnd gammel baby. Begynte bare med risgrøt for har hørt den er mild for magen.. laget bare litt og gav om kvelden før kveldsstellet noen dager så hun fikk smaken på det... ble litt rot og grimaser men hun begynte fort å gape og skjønne det var mat på skjeen:-) Nå gir jeg havregrøt på formiddagen og på kvelden, men det er stort sett bare på kvelden hun spiser godt.. gir henne til intressen dabber av så ammer jeg etterpå for å "fylle opp".

Har forresten begynt å blande litt fruktpurre i grøten også.

Skrevet

Eldste begynte med grønnsaker då han var 6 mnd (eller kanskje ei veke før). Begynte med eit par teskeier, men var oppe i 1 dl etter eit par veker.

Lille begynte med graut då ho var ca 6,5 mnd (begynte vel med Holle risgraut trur eg, blanda i mm). Det fungerte ikkje i det heile tatt. Ho åt aldri babygraut, åt ikkje eit måltid fast føde før ho fekk vanleg middag (ikkje most) og brød med leverpostei ved 10-11 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...