Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 vi skal i konfirmasjon til helga, jog og samboer er uenige om hvordan vi skal komme oss dit! har funnet fly tur/retur fredag til mandag for 2200 kr. tenker at det koster penger å kjøre og! bor gratis der oppe. hva hadde dere gjort?? blir veldig gla for alle svar
Ranveig R Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Det er ein drøy kjøretur (ca 7 t non stop?). Om dåke ikkje har mulighet til å vere vekke lenger enn akkurat helga ville eg flydd. Ellers vil vel kjøreturen ta opp det meste av tida. Eg er veldig usikker på om eg ville satsa på 7 t kjøring utan overnatting, ein må i alle fall rekne med ein heil dag kvar veg.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 27. april 2010 #3 Skrevet 27. april 2010 Hadde det vært oss, hadde valget vært SVÆRT enkelt. Vi tok nettopp fly til Molde, og det tok 40 minutter, kontra kjøretur på 8 timer... Hvis dere flyr med norwegian anbefaler jeg å ha med noe potetgull, eller noe annet snacks, tegnesaker eller noe annet til underholdning, for barna får ingenting slik som de gjør hos SAS.
lille sprelle Skrevet 27. april 2010 #4 Skrevet 27. april 2010 Skal dere reise fra rygge, tror jeg at jeg hadde flydd, men om dere først må til gardermoen, så hadde jeg sannerlig vurdert å kjøre, men da bør dere ha mandagen til disp også? Kjør litt 2 åringen skal legge seg og ha med kveldskos/bok/tannbørste i bilen så er den ene voksne okupert med barnet den første timen eller 2. Da kan man vel kjøre omtrent 18 og hvis man da deler på kjøringen (den andre sover/hviler) Når dere kommer frem, bærer dere rett og slett barnet i seng.
Ranveig R Skrevet 27. april 2010 #5 Skrevet 27. april 2010 ..eller ein kan i verste fall ende opp med ein 2-åring som IKKJE sovnar, og som berre sutrar/skriker til laaangt på natt. Vi hadde ein ikkje-så-veldig-koselig tur frå Bergen til Nesbyen i fjor sommar. Skulle liksom kjøre litt utpå ettermiddagen og la ungane sovne på vegen. Eldste (då 3,5 år) sovna fint, men lille (då ca 20 mnd) sovna IKKJE. Nei, eg hadde tatt fly om mulig. Og om kjøring likevel er det beste, hadde eg i alle fall kjørt på dagtid, og rekna med mange pausar.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 28. april 2010 #6 Skrevet 28. april 2010 Det er en innmari lang tur å kjøre med små barn. Så hadde jeg vært dere, hadde jeg definitivt tatt fly. Ganske enig med Ranveig R her også, hvis dere vurderer å kjøre sent. Flyturen tar 40 minutter, kanskje noe lengre fra Rygge, men kjøreturen til MINIMUM 8 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå