Gå til innhold

Dersom kondom muligens sprakk ved samleie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og man har født for 6 uker siden, er sannsynligheten stor for at man kan være gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spesielt, men muligheten er der jo.

Om man fullammer, ammer om natten, ikke har fått tilbake mensen og har et barn under seks måneder, anses det som ca 98% sikker prevensjon.

Gjest sug lut
Skrevet

Den finnes. Eggløsning før mens...

Skrevet

Statistisk sett er sjansen minimal, men det skjer jo med noen av og til så sikker kan man jo ikke være...

Ville ikke bekymret meg så mye om det hadde skjedd meg, tidligste jeg har fått tilbake mensen og eggeløsning er 5 mnd etter fødselen så for meg hadde sjansen for graviditet 6 uker etter fødsel vært omtrent null.

Skrevet

Fullammer vel, ja, og har et barn på 6 uker. Har ikke fått tilbake mensen, men føler den er like rundt hjørnet, sikkert bare noe jeg innbiller meg.

Takk for svar!

Skrevet

Ikke så stor fare da, i hvert fall hvis det bare er snakk om muligens sprakk. Jeg har opplevd kondom som har sprukket to ganger og tro meg, du merker det.

Skrevet

Du skal jo ha 20 stk så det er jo gjerne greit at du kommer i gang relativt kjapt? :-p

Skrevet

Mitt 4 barn som kom relativt kort tid etter førstemann ble til med et kondomuhell i sikker periode.

Men 6 uker etter fødsel, da er du gysla fruktbar om du blir gravid. (selv for en tenåring vesla;)

Jeg har hatt litt kan-jeg-være-gravid-paranoia hver gang vi har tatt opp igjen hekkekosen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...