Gå til innhold

trenger råd til en sår gutt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

minsten på ett år har de siste dagene blitt kjempesår rund pungen, og på steinene. Det er helt rødt, og jeg har ingen anelse hvorfor det er blitt slik, For vi skifter bleie veldig ofte.

Har smørt han med dr. greves sink salve i ett par dager men synes ikke det er blitt bedre. I tillegg lar vi han lufte seg så mye som mulig på ettermiddagen uten bleie. har dere noen råd`??

Skrevet

Hei du!

Ikke noe greit å ha små barn med såre stumper/underliv. Har selv både en gutt og jente hvor begge har slitt med sårt underliv, jenta mer enn gutten. Jeg har pleid å vaske mine små med kun vann (ikke våtservietter eller vann og såpe ved bleieskift) samt brukt babypudder (potetmel funker også bra!) samt smørt et tynt lag med sink-salve. Eldstemann har hatt to utbrudd med gule stafylokokker som liten, disse utartet seg som store, hissig røde flekker som til slutt fikk gule skorper både på pung og penis - om ikke gutten din blir bedre bør du ta han med til legen for en sjekk.

Skrevet

Prøv med potetmel og la han lufttørke mye.. Det funket bra på min gutt,og på han var det skikkelig ille. Lykke til :)

Skrevet

Jeg vil også legge inn en stemme på potetmel:) Fungerte mye bedre enn alt annet når jeg hadde baby:)

Skrevet

Inotyol, kjøpes på apoteket. Works like a charm!

Når jenta er lite sår lufttørker hun og når det er veldig sår så bruker vi den salven og morningen etter har det gått over. Sinksalve har vi aldri brukt.

Skrevet

tusen takk!! skal rett ut for å kjøpe potetmel!!

Skrevet

Vi prøvde potetmel på vår eldste, men han ble ikke bra, snarere værre.. Men har hatt god effekt av inotyol og når det var ekstremt ille på minsten hjalp det med krystallfiolett.

Skrevet

Fortsett å lufte, få sjekket at han ikke har sopp, og om alt annet ikke virker kan det hjelpe å bytte bleiemerke. Begge mine har blitt såre av pampersbleier, mens libero og friends har vært mye bedre. Vet om andre som har hatt det omvendt, så uansett verdt et forsøk!

Skrevet

Enig med SpongeBob!! Kan være en ide å prøve et nytt bleiemerke!! Våre barn har ikke "tålt" pampers. Da blir de veldig såre, men med Libero går det veldig fint!!

Skrevet

Hei lillepluto:)

Inotyol salve, fås på apotek, det beste som finnes av salver og kremer. (Koster 105 kr men den varer sikkert ett år...)

Mannen min er flislegger og bruker dem på såre fingertupper også, bare smører på i tykke lag og har på et plaster over natten, så er det mye bedre om morgenen.

Bruker så lite våtservietter på mine tre små som jeg kan, og når jeg må bruke dem skyller jeg dem alltid opp i lunkent vann først.

Smører ikke med noe til vanlig men når de en sjelden gang blir så f.eks ved diare, så er det inotyol som er det beste.¨

Vet det er det de bruker på sykehusets barneavd også....

Ellers så har alle mine tre reagert på pampers bleier...

Lykke til!

Skrevet

Når det gjelder sårhet har jeg dårlig erfaring med alle zinksalvene utenommm Natusan sin. Den funker ikke alltid hvis babyen er skikkelig sår, men har ALDRI sett noen av de andre har funket.

Har oppdaget dette på begge barna mine!

Skrevet

Sriver under pä inotyol!!!

Brukte sink i dagesvis enkelte ganger, men uten effekt, sä smurte jeg ett tynt lag med inotyol en kveld og dagen etter var han helt fin igjen! Fantastisk salve som jeg anbefaler til alle som spör meg hvertfall!

Skrevet

Har nå funnet ut at den A-kremen på brun krukke ser ut til å virke mye bedre enn zinksalve!

Skrevet

Vet at mange små babygutter kan få infeksjon under forhuden dersom det ikke vaskes godt nok der... Da blir det rødt, hovent og vondt. Legen kan hjelpe:)

Skrevet

En fantastisk god salve er Aselli.............

Skrevet

jeg sverger også til inotyol. Rene vidundersalven. Uansett hvor sår gutten vår er så smører vi på et tykt lag inotyol, og allerede til neste bleieskift er sårheten borte. =)

Skrevet

Man skal da virkelig IKKE vaske under forhuden til små gutter????????????? Her var det snakk om under pungen, og det kan godt være sopp om det ikke hjelper med inytol..Jeg hadde forsøkt inytol først - og om det ikke hjelper så prøvd med canesten salve (soppdrepende salve..)

Skrevet

enig med lille M + st hans gutten, man skal virkelig ikke dra tilbake forhuden for å vaske!!! den skal man la være helt i fred!

Skrevet

Vask så godt du kan med en fuktig myk klut.

Ta et tykt lag potetmel på. Det trekker til seg fuktigheten.

La det være på i et halvt minutt eller så.

Blås eller børst av.

Smør på Inoktinol (evt. zink-salve).

Det gjør ikke noe om det er noen mel rester der når du smører på.

Skift bleie ofte.

Lykke til

Skrevet

Jeg anbefaler ringblomstsalve fra urtekosmetikk.no. Helt genial og kan brukes til absolutt alt, den tar bort sårhet på lillemann nesten umiddelbart:) Vidunderkremen, lykke til!

Skrevet

Canesten. Det er godt mulig at han har fått soppinfeksjon hvis vanlig zink / krem ikke virker.

Anbefaler også Elisabeth Arden 8h cream. Beste kremen mot såre rumper.

Skrevet

Wedela Zink salve fra helskosten er super!

skifte bleiemerke, ikke vaske med våtservietter, kun vann.

lufttørke godt etter skift. Skift gjerne bleie på natten/før dere legger dere også selv om han ikke har bæsjet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...