Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Vi flytter til oslo til høsten, for å studere, datteren min har fått barnehageplass på kringsjå. Nå holder jeg på å kikke etter leilighet og tenker det er praktisk å bo i nærheten av barnehagen siden vi ikke har bil, men i hvilket større område ligger kringsjå? Noen av disse: http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/browse2?areaId=20061 ? På forhånd takk!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Det er nok sogn, men du kan vel også kikke på grefsen-kjelsås og bjerke (men da må det bli de områdene som grenser til sogn liksom:))
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Kringsjå studentby har mange studentbarnehager som er kjempegode!
Gjest ->>- Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Sogn. Men det er et forholdsvis dyrt strøk å bo i, med mindre du får studentleilighet (SiO har massevis av dem der). Det går t-bane dit, så jeg ville sjekket trafikanten.no for å se hvor langt det er fra et sted til barnehagen, og vurdert også andre boområder. Barnehagen har veldig godt rykte, forresten.
Gjest Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Jeg ville nok bosatt meg på kringsjå eller rundt der og ikke bjerke, for det blir tungvint med levering og henting, i hvert fall når du ikke har bil.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 He, nei jeg tenkte på brekke:/ Men er kanskje grefsen-kjelsås det:/ hæha, fra oslo vest jeg;) lommekjent;)
lillelu09 Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Hei! Jeg bor selv på Kjelsås, og er student, med datter som snart skal begynne i studentbarnehage på Sogn. Har prøvd ut reiserute og all tingen, her går det buss direkte til barnehagen. Hvis det blir for dyrt på sogn/kringsjå/korsvoll, så er grefsen/kjelsås et svært godt alternativ. Ellers så kan det være en ide å flytte til tåsen, det går jo t-bane derfra og opp mot kringsjå/sognsvann. Alle stedene er veldig barnevennlige. Er veldig fornøyd med å bo på kjelsås/brekke, for her har du marka rett utenfor døren, badested på sommeren, og buss og trikk veldig nærme! Hvis du lurer på noe om området, så er det bare å sende meg en pm. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå