Gå til innhold

Fra Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flytter til oslo til høsten, for å studere, datteren min har fått barnehageplass på kringsjå. Nå holder jeg på å kikke etter leilighet og tenker det er praktisk å bo i nærheten av barnehagen siden vi ikke har bil, men i hvilket større område ligger kringsjå?

Noen av disse:

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/browse2?areaId=20061

?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok sogn, men du kan vel også kikke på grefsen-kjelsås og bjerke (men da må det bli de områdene som grenser til sogn liksom:))

Skrevet

Kringsjå studentby har mange studentbarnehager som er kjempegode!

Skrevet

Sogn. Men det er et forholdsvis dyrt strøk å bo i, med mindre du får studentleilighet (SiO har massevis av dem der). Det går t-bane dit, så jeg ville sjekket trafikanten.no for å se hvor langt det er fra et sted til barnehagen, og vurdert også andre boområder.

Barnehagen har veldig godt rykte, forresten.

Skrevet

Jeg ville nok bosatt meg på kringsjå eller rundt der og ikke bjerke, for det blir tungvint med levering og henting, i hvert fall når du ikke har bil.

Skrevet

He, nei jeg tenkte på brekke:/ Men er kanskje grefsen-kjelsås det:/ hæha, fra oslo vest jeg;) lommekjent;)

Skrevet

Hei!

Jeg bor selv på Kjelsås, og er student, med datter som snart skal begynne i studentbarnehage på Sogn. Har prøvd ut reiserute og all tingen, her går det buss direkte til barnehagen. Hvis det blir for dyrt på sogn/kringsjå/korsvoll, så er grefsen/kjelsås et svært godt alternativ. Ellers så kan det være en ide å flytte til tåsen, det går jo t-bane derfra og opp mot kringsjå/sognsvann. Alle stedene er veldig barnevennlige. Er veldig fornøyd med å bo på kjelsås/brekke, for her har du marka rett utenfor døren, badested på sommeren, og buss og trikk veldig nærme! Hvis du lurer på noe om området, så er det bare å sende meg en pm. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...