Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Jeg har en lillesøster som snart står konfirmant. Denne søsteren har jeg for inntil 3 år siden ikke sett siden hun var 2-3 år, og etter dette bare sett 3-4 ganger. Hatt bitte litt kontakt med henne på FB, chattet og slikt. Nå er vi invitert til konfirmasjonen hennes, og jeg lurer på hvor mye penger vi bør gi? Hun ønsker seg penger fordi hun vil kjøpe hest, så jeg ønsker å gi penger, men har virkelig ikke noen ide om hva som er passe? Hva gir folk nå for tiden?
Gjest Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Siden det er søsteren din så ville jeg gitt 1000kr. Det gav vi til min bror i fjor. Men det blir kanskje annerledes siden du ikke har så mye kontakt med henne?
Fire småtroll Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Jeg ga lillesøsteren min 800 kroner (eller egentlig en 500-lapp og et armbånd da). Men vår familie er ikke av de som gir mest penger, så det er kanskje noen som synes det er lite? Vi gir vanligvis ca 300 til bursdag og 500 ved runde tall til nærmeste familie, da måtte det blir 800-1000 ved konfirmasjon synes jeg.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 26. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2010 Jeg vet ikke. Mannen og jeg satt og diskuterte det før i da,g og vi var ganske usikker begge to på hva som var passende i denne situasjonen. Men 1000 kr er en ok sum altså?
Gjest Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Jeg syns 1000 er en ok sum ja! Kan jo evt kjøpe noe lite fra ungene utenom, et smykke eller øredobber f.eks..?
erteposen + 4 Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Gir dere 1000 kr er det i alle fall nok:) Mange faddere gir jo 1000 kr.
Gjest Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Jeg syntes 1000 kr er MYE... Jeg ville gitt 500 ;o)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 1000 kr er mye ja, jeg hadde ihvertfall blitt fornøyd med bare 500 Ville bare dele en liten ide som ihvertfall ble stor suksess da vi ga penger til en jente i konfirmasjonen: Istedet for den tradisjonelle og kjedelige konvolutten kjøpte vi inn litt av hvert godteri, smågodt og sånn innpakket i papir (type Kick osv)- la alt i en stor bolle og la hele beløpet, i 50-lapper såklart, rundt omkring blant godteriet. Surret 50-lapper rundt kjærlighetene, pakket dem inn sammen m Kick-stangen osv, slik at hun måtte lete seg litt rundt for å finne alt. Den yngre garde syntes dette var kjempestas og alle stod rundt og fulgte spent med- så kan absolutt anbefales, spesielt hvis hun er glad i søtsaker da såklart:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå