Gå til innhold

Hallo, hjelp en stakkars overvektig :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

18 januar i år startet jeg me livstilsendring, veide da 108.9 kg.. Ved hjelp av sunt kosthold og noen slappe spaserturer, veier jeg idag 89.2 kg...

Men nå er motivasjonen dalende.. Jeg kommer ikke til å slutte med å være sunn, men føler at jeg oftere og oftere har lov til å spise noe godt.. Og spaserturer er det lenge siden jeg har vært på.. Bestilte meg en tredemølle som står på soverommet, og jeg har ikke brukt den på kjempelenge.. Kan dere motivere meg litt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er dødsgod! Hold det oppe! Jeg veide det samme som deg i januar - og har bare kvittet meg med tre-fire kilo, så nå skal jeg ha deg som inspirasjon. Husk hvordan det var: ikke noe som sitter pent, ingenting er morsomt å shoppe, du hater teltklær, du får teit kommentar fra faren din om "må du ha så trange klær da" og har lyst til å drepe ham for det er ikke lett å unngå at ting er trangt når du er feit og jævli. Stå på, du blir den flotteste dama i verden i sommer! heia deg!

Skrevet

Det er jo kjempebra. Antar du nå har nådd et "platå",- husk at kroppen din vil ha 108 kilo som "matchvekt" i mange år enda, men det trenger ikke bli et slit. Kanskje begynte du for hardt? Med for mye og ofte trening og for lite og/eller sjeldent med utskeielser?

Ikke tren mer enn at du føler dette er noe du kan gjøre resten av livet..Tre økter i uke er gjennomførbart for de aller, aller fleste.. Finn en treningsform du trives med, kanskej flere ulike....Prøv deg frem. Du har tredemølle, jeg synes elipsemaskin er bedre og morsommere og trener mer av kroppen. Når ungene er i seng og du ser favorittprogrammene på TV,- ikke lov om du ikke tramper i vei på den..45 min i rolg tempo og lav motstand er mye, mye, mye bedre enn å bare sitte i sofaen...ALLE monner drar...

Tillat deg godteri o gusunn mat fredagskvelder og lørdagskvleder...SÅ er det kun 5 dager i uka uten godis :o) Og ikke lov på dagtid fredag o glørda heller..Kun etter middag til gullrekka f.eka, og til filmen på lørdag (som eksempel)..

Og du, det er bedre og gå ned over tid og ikke føle seg på slankern, enn å hurtigslanke mange kilo og gå opp den dag man prøver og leve normalt....Jeg brukte selv 3 år på 17 kilo, med å legge om livsstilen litt etter litt...Men da nådde jge målet og sluttet og legge til sunne vaner i livet mitt...Og jeg har levd som da i 3 år i etterid, og holdt vekta i 3 år.....Det går an, og det er deilig..Etter noen år så "ser man lyset";- treninga blir gøy for treninga sin del, maten er grei og holde sunnest mulig fordi man føler seg fysisk uvel om man skeier ut fo rmye...Altså, alt vil komme til og gå av seg selv etter hvert. Ikke i morgen, ikke i sommer, men om et år, eller tre år..ELler når det faller seg naturlig for deg..

Tenk en sunn, frisk og sterk kropp, og legg bort fokuset på vekt og cm en stund..Det er så dårlig "betalt" ofte....FYsisk prestasjoner derimot,- lett og måle lett og nå:o)

Lykke til....Hva om jeg utfordrer deg at når sommeren er over skal du greie 50 min (etter 5-10 min roli oppvarming) med minimum 10 km/t på tredemølla?? Det greier du....:o)

Skrevet

Ta deg en tur på vindus shopping. Se på masse fine kjær som du kommer til å se dødsbra ut i om du holder det gående. Du har vært kjempeflink til nå!! Stå på og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...