Gå til innhold

Kvinne vs mann/ mamma vs pappa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en tobarnsmor som lurer litt på hva som er vanlig i de norske hjem.

Jeg elsker barna mine overalt på jord og elsker å tilbringe tid sammen med dem..

Min kjære mann er en kjærlig pappa som trenger mye alenetid. Om han ikke får det blir han irritabel og sur.

Dette har jeg funnet meg i i alle år. Det er liksom bare slik det skal være..

Jeg drar med meg ungene på teater, i skogen, på lekeplassen, på besøk, kino, selskaper, og det som er.

Han deltar innimellom, men får han lov å slippe klar, så gjør han det.

Han tar dem aldri med seg alene på noe.

Jeg har iriitert meg over dette siden førstemann kom, men ser at jeg må gi ham fristunder for at han skal være en mann jeg kan leve med.

Og nå ser jeg at det ofte er mammaer jeg treffer der jeg ferdes med mine små.

Er det vanlig at det er mødrene som drar barna med på ting?

Må deres menn ha fristunder?

Jeg har aldri fristund, jeg. ALDRI!!!!!

Og nå kjenner jeg at det begynner å bli nok, rett og slett..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MIN personlige teori er at det er mer "akseptert" at menn vil ha alenetid og at mange damer rett og slett lar dem.

Også vil jeg tilføye at jeg er en mamma som elsker mine barn, men blir veldig glad når mannen tar dem med ut noen timer sånn at jeg får fred. :-)

Skrevet

Var vanlig i vårt hjem også, helt til jeg tok ungen med meg å flyttet flyttet fra han. Nå får jeg i det minste betalt for å være alenemamma og han får all den alenetiden han ønsker og mere til...

Skrevet

Mødre elsker ungene sine mer enn fedre gjør. Det er jeg ikke i tvil om..De er i hvertfall bedre omsorgspersoner, stort sett.

Skrevet

Sånn hadde jeg det også. En dag gikk det ikke mer og jeg satte ned foten. Svaret jeg fikk da var "hadet bra", så nå skal vi skilles. Jeg var gift med en barnslig egoist, som ikke ville ha meg mer da jeg krevde noe tilbake og ikke gadd å være au pair, kokk og vaskehjelp lenger.

Skrevet

What?! Åssen fedre er det du har valgt til ungene dine, a?

Skrevet

Til en viss grad, kanskje, men jeg har hatt verv i en fotballklubb, og det er stort sett pappae. Som er trenere, oppmenn og sitter i styret. Kanskje litt interesseavhengig også? Kjønnsrollemønsteret lever jo i beste velgående, spesielt etter man får unger...

Skrevet

Har rett og slett aldri fått inntrykk av at mødre er flinkere til å ta med ungene på aktiviteter enn far, men kanskje er menn flinkere til å gjøre krav på egentid?`Som for så vidt begge kan trenge en gang i blant?

Skrevet

Ser også at det ofte er mødre som drar med seg barna.

Vi er såkalt "unge foreldre" som stadig bli hetset her inne på DIB, men vi stiller like mye opp begge to, og gjør stort sett ting sammen som en familie. Dersom vi må dele oss fordi aktivitetene til barna er på samme tid, så gjør vi det. Av og til drar mannen min med seg barna alene, andre ganger gjør jeg det, men så sant vi har fri begge to ser vi det som en selvfølge at vi gjør ting sammen som en familie.

Ser forresten at der fedrene er med å stiller opp på aktiviteter, så er det ofte i "unge familier" (altså disse grusomme unge mødrene og fedrene;))

Skrevet

Nei, dette kjenner jeg ikke igjen. Vi har det ganske likt, mulig jeg er litt mer sånn at jeg trenger litt tid for meg selv. Men da er det hovedsaklig til trening eller for å slappe av (mannen min trener ikke, og det er svært sjelden han klager over at han er sliten. Jeg er litt latere.). Ingen av oss gjør så veldig mye ved siden av jobb og familie. Vi er stort sett sammen alle 3.

Jeg synes ikke det er slik i vennekretsen vår heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...