Gå til innhold

Til dere som har barn under 6 mnd;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger de seg for kvelden?

Hvilken kveldsrutine har dere?

Når står dere opp om morgenen?

Og hvordan sover de natta, og hvor sover de natta?

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger seg kl 8.

Kveldsgrøt kl 18:00, halv 8 men eventuell bading, på med pysjen, ny bleie og smøring (har atopisk eksem så må smøres flere ganger for dag). Koser litt med pappan mens jeg lager til flakse. Sluker en flaske på 200 ml og sovner i armene mine stort sett. Sover da i sin egen seng til 8-8:30 uavbrutt av kansje et måltid. Men ikke hele tiden. Våkner kansje noen ganger for smokk men sover vidre.

Skrevet

Har ei på 5 mnd..

Legger seg mellom 19.30-20.00

Får en flaske melk, skifter bleie osv, tar på nattdress.. legger henne i sengen,(synger og stryker litt av og til) sier at nå er det natta og at hun må sove.. slår av lyset og går ut.. veldig enkelt og greit, hehe..

Sover hele natten i sprinkelseng ved siden av sengen vår.

Våkner mellom 7-8 og får da en flaske, så bruker hun å sove litt til.

Skrevet

Hun er 1.5 mnd gammel..

Legger seg kl 11. Planer om å forsøke å korte det ned til kl 9 nå snart.

Sover til ca kl 06.30 hvor hun skal ha mat. Legger henne etterpå og da sover hun til ca 09.00. Våkner ikke på natten bortsett fra den ene gangen hvor hun skal ha mat.

Før hun legger seg skifter vi bleie og så får hun maten av sin pappa (tom for melk så gir mme) før vi legger henne i senga. Hun har sovet uten problemer på eget rom helt fra starten av.

Det måltidet hun får på natten gis på rommet hennes i stillhet. Vi sjekker bleia hennes før hun får maten og så gir vi henne flasken uten mer snakk eller kontakt enn nødvendig. På den måten våkner hun ikke så veldig. Blir f.eks et sterkt lys slått på så våkner hun helt og da må vi bare stå opp.

Skrevet

Nå har jeg ikke så små barn mer, men kan jo svare for når de var så små.

Eldste la jeg når jeg selv la meg, alt mellom 22 og 23. I allefall til han var 2-3 mnd. Prøvde å få litt andre rutiner etter det, og begynte å legge han rundt kl 19-20.

Ga han grøt fra han begynte med det og badet han så og si hver kveld.

Stod opp i 6-7 tiden om morgenen.

sov i dobbeltsenga sammen med meg fra han våknet første gang om natten. Lå i vugga ved siden av til han våknet første gang.

Han våknet mange gang i løpet av natta, 2-4 ganger.

minste var oppe til i 21-22 tiden til hun var ca 3-4 mnd. Begynte da å legge henne kl 19.00.

Stod opp i 7-8 tiden om morgenen.

Sov i vugga ved siden av vår seng fra første stund.

Våknet 1-3 ganger i løpet av natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...