Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #1 Skrevet 26. april 2010 Hørte ei dame i butikken her som hadde tre gutter som het Hans, Jon og Jens... Er det mulig å få til noe mere bondsk??!?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #2 Skrevet 26. april 2010 Er da helt vanlige ujålete navn som alle har hørt, men som ikke alle heter. Solide og flotte navn!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #3 Skrevet 26. april 2010 Ja, det er det absolutt. Jeg reagerer ikke på disse navnene i det hele tatt. Flotte navn!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #4 Skrevet 26. april 2010 Det er flott å høre normale navn på barn også i 2010, selv om det er moderne å kalle dem Oleander, Lukkas og Marco. Bondsk...vel. De mer liksom-fjonge navna er atskillig mer harry i mine ører, det oser "lav utdannelse i grisgrendte strøk og sterk påvirkning av såpeopera" lang lei.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #5 Skrevet 26. april 2010 Jeg synes at det er flott at ikke alle smågutter går rundt og har navn etter bibelske personer eller barnebokskikkelser.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #6 Skrevet 26. april 2010 Jeg synes slike navn er et friskt pust i disse dilledallenavnedager:)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #7 Skrevet 26. april 2010 Da kan jeg fortelle deg hi at jeg som lærer ser at disse barna har ressursterke forelde og at de sannsynligvis vil klare seg veldig bra med disse flotte, fine navnene. Foretrekker du Maxmilliam, Lukas, Celine, Melissa eller Cassandra?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #8 Skrevet 26. april 2010 Er ikke mye støtte å få hos meg heller, HI. Synes det er flotte navn.
Gjest ->>- Skrevet 26. april 2010 #9 Skrevet 26. april 2010 Jeg ville tenkt mer i retning lektorforeldre fra Oslos vestkant. Fine navn.
Rampongi Skrevet 26. april 2010 #10 Skrevet 26. april 2010 om bondsk i denne sammenhengen betyr; stødige fine navn, så er det nok det.. Jeg synes Hans, Jon og Jens er flotte og herlige navn som det står respekt av.. i motsetning til alle de hæslige fancynavna som mange bruker nå til dags..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #11 Skrevet 26. april 2010 Hva er egentlig galt med å være "bondsk"? Det var sterke, fine navn med personlighet. Veldig bra å høre at noen bruker slike navn - ikke bare Noah, Leander, Lucas og Kevin osv- som er platte, pregløse og skikkelig white trash liksomjålete navn etter min mening.
dårligfantasi Skrevet 26. april 2010 #12 Skrevet 26. april 2010 Dere er bare tragisk, alt jeg har å si...
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #13 Skrevet 26. april 2010 Både Jens og Jon var på "ti-på-topp" lista mi, da jeg skulle velge navn på lillegutt. Ble ingen av disse men et like "bondsk" land. Mulig fordi jeg er oppvokst på bondelandet.... He he he
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #14 Skrevet 26. april 2010 Kjempefine navn synes jeg. Norske navn med tradisjoner. Mye bedre enn å kalle ungene noe som hører hjemme i andre kulturer, eller radbrekking av navn for å være mest mulig "original". Blir bare patetisk. Carosander, Ronya, Chantelle og Emilée kan nok ikke måle seg med staute norske navn:-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #15 Skrevet 26. april 2010 Er det mulig å bli mer overfladisk? Navnene er fine og stødige og passer fint sammen. Jeg går dessuten ut fra at du ikke spiser hverken kjøtt, melk, grønnsaker, kornprodukter etc, siden du ikke verdsetter bondens arbeid. Hva heter barna dine? Leoander Emilian og Cassandra Evita?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #16 Skrevet 26. april 2010 MYE bedre en Lucas, Noah og Chrissander.. Navn jeg kunne vurdert å bruke, men nå fikk jeg jente og hun heter Sigrid.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #17 Skrevet 26. april 2010 Sigrid er et nydelig navn som jeg vurderte, men det var allerede kapret i familien:-)
Chupa chups Skrevet 26. april 2010 #18 Skrevet 26. april 2010 Hvis det er bondsk så er jeg bøndenes største beundrer! Flotte navn.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #19 Skrevet 26. april 2010 Sønnen min heter Lucas. Han er kalt opp etter oldefaren og tippoldefaren som begge var bønder, så å si at det er et white trash navn vil jeg gjerne ha meg frabedt! Har siden jeg var liten visst at hvis jeg noen gang fikk en sønn så skulle han hete det. Kjipt for meg at det ble så jækla populært de senere år! Men syntes ikke det skal legges på samme linje som Carossander eller hva de nå er disse ny sammensatte navnene! Skjønner egentlig ikke helt greia med at folk hater så inderlig de navnene som er populære. Hvordan blir de egentlig så populære? Når det gjelde navnene det er snakk om i denne tråden syntes jeg de er kjempe flotte staute navn!!
Himmel og hav Skrevet 26. april 2010 #20 Skrevet 26. april 2010 Heia "bondske" -navn! Jeg velger Jon, Jens og Hans over Kevin eller Leander Nathaniel hver eneste gang!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2010 #22 Skrevet 26. april 2010 19.05: ser du da på de foreldrene som kaller barna for "Maxmilliam, Lukas, Celine, Melissa eller Cassandra" eller liknende som mindre ressurssterke? Synes folk skal få kalle barna det de selv vil. navn er som ting flest; moter som kommer og går. Utover det synes jeg ikke at folk skal dømme hverandre for navnevalg. Smaken er som baken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå